Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjning hos GF Money?

Hej alla, har blockerat mig för uttag hos alla (trodde jag) men betalade idag in hos gf money och såg jag kunde ta ut pengar där. Vill inte ta mer lån egentligen, men hade varit bra om de hade höjt min gräns så jag kunde få ut iallafall 2-3 tusen som jag behöver för att betala en annan räkning. Det är min tredje betalning och har skött det, i tid m.m.

Har läst att möjligheten finns att de kan höja krediten efter tre månadsbetalningar men inte säkert.
Om de höjer gränsen, hur fort går det då?

Jag har gjort 3 betalningar i tid och kunde därmed pröva att höja. De tar Tink och dammsuger alla transaktioner. Jag blev efter Tink nekad höjning. De tar Creditsafe och där har jag mycket hög kreditvärdighet.
Man kan pröva igen efter en vecka vilket jag gjorde men fick nej igen. Nu har jag öppnat konto i en annan bank där lönen går in i fortsättningen och när lönen kommer in så för jag över till den andra banken där jag gör betalningar. Får testa efter några månader om det hjälper om de endast kan se lönen via Tink.

Jag har gjort 3 betalningar i tid och kunde därmed pröva att höja. De tar Tink och dammsuger alla transaktioner. Jag blev efter Tink nekad höjning. De tar Creditsafe och där har jag mycket hög kreditvärdighet.
Man kan pröva igen efter en vecka vilket jag gjorde men fick nej igen. Nu har jag öppnat konto i en annan bank där lönen går in i fortsättningen och när lönen kommer in så för jag över till den andra banken där jag gör betalningar. Får testa efter några månader om det hjälper om de endast kan se lönen via Tink.
Vad är det de letar efter? Jag bytte bank ganska nyligen (2-3 månader sen) från Swedbank till Nordea. Har inga speltransaktioner bortsett att jag satt in på svenskaspel.se nån skitsumma då och då när jag lämnat in en rad på eurojackpot eller köpt en trisslott. Sen betalat lite lån här och var.

Har någon blivit beviljad lån hos de nyligen?

En vän sökte där igår som ny kund och blev preliminärt godkänd på 30tkr. Det intressanta han berättade var att han fick verifiera sig mot Skatteverket och då sa han att hans siffror för 2023 vad gäller inkomst lästes in. Han försökte nå kundtjänst igår för att höra hur det gick med ansökan men kundtjänst hade stängt innan öppettiderna som stod på deras hemsida.

Han har inte fått något under helgen antagligen besked imorgon. Om de nu har öppet då...

Jag har 5000kr
Har betalat 1 faktura.
Om jag återbetalar lånet till fullo. Får jag erbjudande om höjning då? Erfarenheter någon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp