Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Ser man på nåt sätt inne på sin profil att man har möjlighet att höja sin kredit? Eller måste man bara chansa och hoppas på det bästa? Allt jag ser är en knapp med ”starta ansökan om höjning” men har å andra sidan bara betalt i 2 månader nu. Tror jag avvaktar en tredje dragning hur som, känns dumt å dra på sig en bisnode i onödan om det inte går.

Ser man på nåt sätt inne på sin profil att man har möjlighet att höja sin kredit? Eller måste man bara chansa och hoppas på det bästa? Allt jag ser är en knapp med ”starta ansökan om höjning” men har å andra sidan bara betalt i 2 månader nu. Tror jag avvaktar en tredje dragning hur som, känns dumt å dra på sig en bisnode i onödan om det inte går.
Man får tyvärr chansa! Är det inte bråttom så vänta är mitt tips

Som jag förstått det tas ingen ny kreditförfrågan ut vid ansökan om höja utan baseras på historik mot Fairlo.

Tas ny bisnode för att kolla så man inte dragit på sig någon anmärkning och så, men dom går inte på bisnode scoret utan enbart på deras eget scoresystem

Hur många inbetalningar sen senaste höjning?

Minns inte men en eller två tror jag.. Har fått två erbjudanden om höjning på rätt kort tid. Har väl bra poäng misstänker jag eftersom jag aldrig har missat en betalning på det första lånet som jag tog 2019..

Med en kreditgräns på 10.000, och en tredje inbetalning igår så ansökte jag precis om höjning. Ansökte om högsta beloppet och blev erbjuden 20.000 som jag såklart tog. Då stämmer det nog ganska bra att man kan höja ett steg av kreditgränsen var tredje månad förutsatt att man gjort tre aviserade inbetalningar i tid samt att man inte har dragit på sig någon anmärkning på bisnode.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp