Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Jag tror att du missförstod mig. Det jag ville visa var att Fairlo nästan enbart utgår ifrån deras egna poängsystem när man vill utöka sin kredit (Om man tittar på det dom skriver). Det spelar ingen roll om du har sämsta betyg på Bisnode sålänge du inte dragit på dig anmärkningar som syns på Bisnodeförfrågan. Har man bara tillräckligt med Fairlo-poäng så verkar man få höjning.

Jag missförstod, var nyvaken. ;) Jag såg det som en uppmaning att vara försiktig om man har dålig bisnode vilket förvirrade mig med tanke på bilden du hänvisade. Ursäkta.

Tjabba Dukemo. Får jag fråga hur länge har du haft din kredit hos Fairlo? Hur många inbetalningar har du gjort? tack:)
Allt gott

Hade den på 5000kr under 3-4 månader förra året, slutlöste sedan och fixade nytt 5000kr i 1-2 månader och slutlöste sen. Efter det kunde kunde jag inte bli beviljad fram tills förra månaden då jag fick ett ”kom tillbaka - mail”, fick då 10K och kunde direkt höja till 50K minuten efter.

Jag försöker förstå vad som gäller om man är ny kund? Jag var i kontakt med deras chatt och då fick jag höra att det var krav på Score 540 för att kunna bli beviljad?
Jag har 550tkr i tax inkomst med 55tkr i underskott, inga bet.anmärkningar, 5st ffr men urusel score på 528 vid senaste kreditupplysningen? Antar att det inte är någon idé att ansöka? Förstår egentligen inte hur jag kan ha så kass score när min UC-score ligger på under 2.
Bättre att vänta ut några ffr?

Senast ändrad:
Jag försöker förstå vad som gäller om man är ny kund? Jag var i kontakt med deras chatt och då fick jag höra att det var krav på Score 540 för att kunna bli beviljad?
Jag har 550tkr i tax inkomst med 55tkr i underskott, inga bet.anmärkningar, 5st ffr men urusel score på 528 vid senaste kreditupplysningen? Antar att det inte är någon idé att ansöka? Förstår egentligen inte hur jag kan ha så kass score när min UC-score ligger på under 2.
Bättre att vänta ut några ffr?

Jag skaffade en kontokredit hos Fairlo häromdagen. Jag har 380' deklarerad inkomst och runt 10k underskott och har 5st betalningsanmärkningar.

Jag sökte 30k för betala bort min kontokredit på Ferratum i o m dom har bättre räntor (Fairlo dvs) men beviljades "bara" 10k men kunde ansöka om högre limit efter 3 månader, så dom vill således säkerställa du är en bra kund först.

Självklart kan jag inte svara på om det är praxis hos dom eller för "oss" på pappret som inte så kreditvänliga men jag är nöjd ändå då jag kan betala bort ferratum i juni när jag får min bonus från arbetsgivaren.

Jag skaffade en kontokredit hos Fairlo häromdagen. Jag har 380' deklarerad inkomst och runt 10k underskott och har 5st betalningsanmärkningar.

Jag sökte 30k för betala bort min kontokredit på Ferratum i o m dom har bättre räntor (Fairlo dvs) men beviljades "bara" 10k men kunde ansöka om högre limit efter 3 månader, så dom vill således säkerställa du är en bra kund först.

Självklart kan jag inte svara på om det är praxis hos dom eller för "oss" på pappret som inte så kreditvänliga men jag är nöjd ändå då jag kan betala bort ferratum i juni när jag får min bonus från arbetsgivaren.

Okej, men då bör jag bli beviljad utan problem. Har inget behov av krediten nu men tänkte "snygga" till min UC inför sommaren då ett större samlingslån kan bli aktuellt.

Vad har du för score på upplysningskopian från Bisnode?

Nån som sökt och fått beviljad höjning bara månaden efter första höjning?

Nån som sökt och fått beviljad höjning bara månaden efter första höjning?

Det är flertalet som säger sig fått höjning efter första inbetalning. Men det var innan detta året. Jag har försökt efter både första och andra betalningen utan att lyckas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp