Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hög belångsgrad, chans på samlingslån?

Hej!
Precis som många andra här på forumet så kämpar jag dagligen med att få ihop ekonomin. Har sålt allt av värde och vänt på varenda krona ett bra tag men det börjar krypa allt närmare gränsen innan delar går till misskött kredit.
Jag har för tillfället 2st förfrågningar (en går ut imorgon och den andra i slutet av augusti).
3,3% UC, 830K i lån på UC samt 1 kredit på 25K (fullt utnyttjad kredit på UC).
Årsinkomst 2019, 391K
Årsinkomst 2020, 410K
Underskott av kapital 2020, 132K
Årsinkomst 2021 blir ca 430K

Det jag skulle vilja samla är ca 450K av dessa 850K som syns på UC. Är det helt kört här? Eller finns det några andra bra vägar/tips ni kan dela med er av?
Lån utanför UC är inget alternativ då jag har en del där samt även spärrat det som går och har sålt allt av värde.

Otroligt tacksam för all feedback ni kan ge.

MVH

Om du inte har anmärkning är det bara att söka

Vilka aktörer har du idag?
Collector? Marginalen?

Tack för respons båda två.
Idag har jag,
Remember ca 410K
Ica Ca 265K
Utöver ovan ”mindre lån” på cashbuddy, Thorn, Avida och Entercard. Tanken är alltså att samla allt utöver Remember.

Collector,Marginalen,Santander,Resurs känns spontant som lite vanligare än många andra.

Okej Resurs har jag inte sett så mycket om på senaste åren, men de finns med på Lendo precis innovera du nämner va? Tror du möjligheten finns för att lyckas få något erbjudande? Eller är det ett onödigt drag att slänga iväg en ansökan imorgon?

Känns inte som att du har något att förlora. En FF eller 0 tror jag inte är avgörande för fem öre här. Tror din höga belåningsgrad är ett stort hinder. Men som sagt går det, så går det. Du har inget att förlora på att slänga iväg en ansökan. Håll tummarna så de blöder.

Följer tråden då mina förutsättningar liknar dina och jag själv även går i tankarna på att ansöka om ett samlingslån. Skriv gärna om du ansöker och hur det gick. Håller tummarna!!

Ska självklart dela med mig av allt jag kan.
Går dock just nu i funderingarna på om det kanske är större chans att få samlingslån på ca 185k och låta mitt lån på Ica banken ligga kvar utan att inkludera det.
Frågan är vad som är bäst eller vad som ger mig störst chans till att få lån? Isf har jag 3st samlingslån istället för 2st som först var min tanke.

@Lasseman , @Terry_ , Ni är ju otroligt duktiga och kunniga här, vilket tror ni är störst chans till lån?
1. Söka 450K och samla allt förutom Remember som ligger separat.

2. Låta Remember och Ica ligga kvar och söka på ca 175K för att samla resterande?

Är ju fler banker som eventuellt ger en summa på 175, men samtidigt så blir ju då kanske månadskostnaden högre och antar att det är något som bankerna kollar på också?

Ursäktar taggningen men era tankar väger tungt i mitt val här

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp