Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hög belångsgrad, chans på samlingslån?

En liten uppdatering.
mitt betyg gick ner till 1,3% vid uppdateringen av UC. Jag sökte samlingslån på 440K där jag angav att varje öre skulle samlas. Fick inget napp alls från någon bank.
Valde för en stund sedan att ändra till att samla 178K, dvs allt förutom mitt nuvarande på Remember och Ica.
Har hittills fått ett bud på 78K, vilket hjälper mig att få en bättre situation för att samla ytterligare om ca 6mån när jag fått ner mina skulder än mer.

ska dock invänta morgondagen om ifall att det dyker upp några fler bud.
Gjorde du ytterligare en ansökan eftersom du valde att ändra lånebelopp?

Ja precis, jag ändrade bara beloppet men använde samma kreditupplysning. Det gick via chat på Lendo på 2min. Cred till Lendo för snabb hjälp.

Instämmer helt. Utan att ha någon vetskap så är känslan att det ibland är rena tillfälligheter som gör att folk blir beviljade eller inte.

kan nog vara att du har så hög belåning mot din inkomst kanske?

Ja det är klart att det har med min höga belåning att göra. Men faktum kvarstår att jag inte fick något erbjudande vid min första ansökan på 440K, men när jag korrigerade sökningen och Lendo skickade om den på lägre belopp, så fick jag erbjudande.

Ja det är klart att det har med min höga belåning att göra. Men faktum kvarstår att jag inte fick något erbjudande vid min första ansökan på 440K, men när jag korrigerade sökningen och Lendo skickade om den på lägre belopp, så fick jag erbjudande.

Detta kan stämma. Jag har alltid förespråkat att man ska söka höga belopp och att banken kommer erbjuda lägre ifall man uppfyller deras krav, men har själv blivit varse om att när jag söker över 350K får jag betydligt färre bud än när jag söker 250K.

Ja och det är svårt att avgöra vad som är bäst eller inte här. Men OM det nu inte gör någon skillnad att söka på högt belopp först för att sedan eventuellt korrigera om man inte får några bud, så skadar det ju inget. Men jag vet inte om bankernas system känner av något vid en sådan korrigering eller ej?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp