Du har inte en aning om den personens bakgrund, mående eller kunskaper som du skriver om i ditt inlägg.Det är klart att man blir sjukt irriterad över människor som ställer självklara frågor eller nästintill dumförklarar sig själv på detta forum. Ungefär som att fråga "var kan jag hitta vad det blir för väder imorgon?". Precis som i verkliga livet så skrattar man bakom skärmen här att man nästan kippar efter andan när sådana frågor kan dyka upp.
Självklart ska vi inte håna eller missakta någon för dom ställer idiotfrågor som för en annan människa är självklart. För min egen del så är jag den personen här inne som jag även är utanför detta forum. Visst kan jag verka synisk och hård när jag svarar vissa personer här inne men det är absolut inte min mening. Jag vill försöka hjälpa andra med den kunskapen jag har så gott jag kan. Om jag sedan uttrycker mig fel så vill jag hemskt gärna bli påmind om det.
Jag tror många vill vara 100% säkra, man vet men är osäker ändå vad vädret är imorgon. Har man missat något?Det är klart att man blir sjukt irriterad över människor som ställer självklara frågor eller nästintill dumförklarar sig själv på detta forum. Ungefär som att fråga "var kan jag hitta vad det blir för väder imorgon?". Precis som i verkliga livet så skrattar man bakom skärmen här att man nästan kippar efter andan när sådana frågor kan dyka upp.
Självklart ska vi inte håna eller missakta någon för dom ställer idiotfrågor som för en annan människa är självklart. För min egen del så är jag den personen här inne som jag även är utanför detta forum. Visst kan jag verka synisk och hård när jag svarar vissa personer här inne men det är absolut inte min mening. Jag vill försöka hjälpa andra med den kunskapen jag har så gott jag kan. Om jag sedan uttrycker mig fel så vill jag hemskt gärna bli påmind om det.
Håller med dig.Du har inte en aning om den personens bakgrund, mående eller kunskaper som du skriver om i ditt inlägg.
Gå förbi inlägget om du blir sjukt irriterad är mitt råd.
Du har inte en aning om den personens bakgrund, mående eller kunskaper som du skriver om i ditt inlägg.
Gå förbi inlägget om du blir sjukt irriterad är mitt råd.

Man kan ju fråga sig lite vad som är självklara frågor, för det som är självklart för en person är inte självklart för en annan. När blev det självklart? Du kanske redan ställt samma fråga för länge sedan och lärt dig den vägen medan en annan kanske precis ställs inför samma situation som är självklar för dig?Det är klart att man blir sjukt irriterad över människor som ställer självklara frågor eller nästintill dumförklarar sig själv på detta forum. Ungefär som att fråga "var kan jag hitta vad det blir för väder imorgon?". Precis som i verkliga livet så skrattar man bakom skärmen här att man nästan kippar efter andan när sådana frågor kan dyka upp.

Jag håller absolut med om att det känns hårdare i skrift än i tal och att, inte minst, ironi blir väldigt svårt när man skriver.Det ligger i sakens natur att det kan bli onödigt hårt när man skriver jämfört när man pratar, bl a fungerar inte ironi särskilt bra i skrift. Sedan finns det en och annan som bara skriver för att provocera, dem kan man strunta i helt, de har bara dålig självkänsla så att de behöver ge sig på andra för att tillfälligt må bättre.