Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hårdare attityd på forumet?

Jag har ju inte varit med någon tid alls, i det stora hela, men jag tycker att det i vissa trådar sticker iväg och känns nedsättande. Men jag kan ju inte säga om det är en förändring, att det alltid varit så, eller att det faktiskt är en förbättring eftersom jag är så ny.

Det är klart att man blir sjukt irriterad över människor som ställer självklara frågor eller nästintill dumförklarar sig själv på detta forum. Ungefär som att fråga "var kan jag hitta vad det blir för väder imorgon?". Precis som i verkliga livet så skrattar man bakom skärmen här att man nästan kippar efter andan när sådana frågor kan dyka upp.

Självklart ska vi inte håna eller missakta någon för dom ställer idiotfrågor som för en annan människa är självklart. För min egen del så är jag den personen här inne som jag även är utanför detta forum. Visst kan jag verka synisk och hård när jag svarar vissa personer här inne men det är absolut inte min mening. Jag vill försöka hjälpa andra med den kunskapen jag har så gott jag kan. Om jag sedan uttrycker mig fel så vill jag hemskt gärna bli påmind om det.

Det är klart att man blir sjukt irriterad över människor som ställer självklara frågor eller nästintill dumförklarar sig själv på detta forum. Ungefär som att fråga "var kan jag hitta vad det blir för väder imorgon?". Precis som i verkliga livet så skrattar man bakom skärmen här att man nästan kippar efter andan när sådana frågor kan dyka upp.

Självklart ska vi inte håna eller missakta någon för dom ställer idiotfrågor som för en annan människa är självklart. För min egen del så är jag den personen här inne som jag även är utanför detta forum. Visst kan jag verka synisk och hård när jag svarar vissa personer här inne men det är absolut inte min mening. Jag vill försöka hjälpa andra med den kunskapen jag har så gott jag kan. Om jag sedan uttrycker mig fel så vill jag hemskt gärna bli påmind om det.
Du har inte en aning om den personens bakgrund, mående eller kunskaper som du skriver om i ditt inlägg.
Gå förbi inlägget om du blir sjukt irriterad är mitt råd.

Jag tror många vill vara 100% säkra, man vet men är osäker ändå vad vädret är imorgon. Har man missat något?

Enkla frågor kan få enkla svar också o andra sidan ex:
- www.klart.se
- googla vad blir vädret imorgon
- frågan har ställts innan, googla lånforum.se vad blir vädret imorgon

Du har inte en aning om den personens bakgrund, mående eller kunskaper som du skriver om i ditt inlägg.
Gå förbi inlägget om du blir sjukt irriterad är mitt råd.

Klart jag går förbi inlägget istället för att skapa kaos med att skriva vad jag tycker och tänker. Det är bara så roligt att se hur vissa saker som är självklara för mig och andra men som inte är det för vissa personer. För exempel det jag skrev ovan att vissa frågor kan vara i liknelse med "var hittar jag vad det blir för väder imorgon?". När man läser sådana frågor så funderar man om människan har en gravt allvarlig hjärnskada, bara spelar dum eller vill reta upp oss andra.

Summasumarum så ska inte hån, missaktning eller personangrepp förekomma. Vi har alla olika bakgrunder och bagage som vi bär på och alla ska behandlas med respekt<3

Man kan ju fråga sig lite vad som är självklara frågor, för det som är självklart för en person är inte självklart för en annan. När blev det självklart? Du kanske redan ställt samma fråga för länge sedan och lärt dig den vägen medan en annan kanske precis ställs inför samma situation som är självklar för dig?
Imorgon torsdag kommer det att bli ca 16 grader på dagen och 5 på natten. Paraply kommer inte behövas. Men frågar du var i Sverige så tycker jag att det är självklart var. Här. <3

Det ligger i sakens natur att det kan bli onödigt hårt när man skriver jämfört när man pratar, bl a fungerar inte ironi särskilt bra i skrift. Sedan finns det en och annan som bara skriver för att provocera, dem kan man strunta i helt, de har bara dålig självkänsla så att de behöver ge sig på andra för att tillfälligt må bättre.

Det ligger i sakens natur att det kan bli onödigt hårt när man skriver jämfört när man pratar, bl a fungerar inte ironi särskilt bra i skrift. Sedan finns det en och annan som bara skriver för att provocera, dem kan man strunta i helt, de har bara dålig självkänsla så att de behöver ge sig på andra för att tillfälligt må bättre.
Jag håller absolut med om att det känns hårdare i skrift än i tal och att, inte minst, ironi blir väldigt svårt när man skriver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp