Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hårdare attityd på forumet?

Jag skulle säga att detta är ett problem generellt i samhället.

Elen är dyr, räntorna går upp, pandemi, krig i närområdet. Det är oerhört mörka tider som råder och det smittar av sig på folks humör.

Något som sedermera smittar av sig på arbetsplatser, forum, matbord och dylikt.

Hoppas fan ta mig det vänder snart.
Fast mobbning, förminskning och hån förekom här långt innan elen blev dyr och innan pandemin slog till etc. Så det kan jag inte hålla med om att det beror på det. I svåra tider dessutom borde man hjälpa och stötta varann ännu mer, inte mindre.
Nä i det här fallet är inte allt Putins eller Kinas fel och inte sossarnas heller.
Man kan välja själv om man vill vara en skitstövel för att man mår dåligt och har det fruktansvärt kämpigt eller inte, det följer inte med per automatik.

Fast mobbning, förminskning och hån förekom här långt innan elen blev dyr och innan pandemin slog till etc. Så det kan jag inte hålla med om att det beror på det. I svåra tider dessutom borde man hjälpa och stötta varann ännu mer, inte mindre.
Nä i det här fallet är inte allt Putins eller Kinas fel och inte sossarnas heller.
Man kan välja själv om man vill vara en skitstövel för att man mår dåligt och har det fruktansvärt kämpigt eller inte, det följer inte med per automatik.
Helt rätt. Det startade mycket tidigare och kan inte skyllas på de saker som @Myra så klokt tar upp.

Trådens syfte är/var bl a att belysa den fråga jag ställde och kanske kan leda till ett trevligare samtalsklimat.

Jag har förvisso bara varit medlem i något år men jag kan också tycka att det kan hetta till i vissa av inläggen. Allt från anklagade meningar till att man blir dumförklarad med mera.

Samtidigt kan jag förstå folks frustration många gånger, vi är ju ett antal med liknade sits och kniven mot strupen, stora skulder och en ytterst begränsad ekonomi. Det kan då säkerligen vara lätt hänt att man ryker ihop eller skriver i frustration, men jag kan aldrig försvara eller tycka att det är okej när man blir dumförklarad eller när någon skriver något elakt.

Sist men inte minst vill jag bara lyfta att jag till 95 % känner att jag får hjälp med mina frågor, problem och att merparten här är hjälpsamma och trevliga. Är tacksam för att jag får vara en del av er <3

Antar att detta är en del av konsekvenserna, välmåendet osv går åt helvete.. Tålamodet ersattes istället besvikelse. Glädjen ersattes med ilska och hat och självförtroendet med skam.

Allt detta över pengar, vi lever i ett riktigt trasigt samhälle där vi bara konsumerar för att vi ska må bättre men i slutändan mår vi skit och blir skuldsatta osv.

Då upplever vi det olika. Jag har varit medlem på det här forumet i 11 år och jag tycker (i synnerhet jämfört med andra forum) att det är bra mycket trevligare jargong.

Då upplever vi det olika. Jag har varit medlem på det här forumet i 11 år och jag tycker (i synnerhet jämfört med andra forum) att det är bra mycket trevligare jargong.
Håller med att det är ett trevligare stämning jämfört med andra forum men det förekommer otrevligheter även här och det är det ts syftar på.

Som jag skrev i ett annat inlägg så är det min upplevelse och vi behöver inte dra tråden i långbänk.
Jag vet att jag varit onödigt sarkastisk ibland och tänker iaf sluta med det :)
Ok, har dock inte märkt att du varit sarkastisk. Och har du varit det nån gång så har det väl varit svar på ngt mer sarkastiskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp