- Meddelanden
- 80
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 92
Trycka ner? Återigen, curling är inget som gör någon gott.Om man som spelmissbrukare hade kunnat ta tag i problemet så hade man gjort det. Tyvärr så tar sjukdomen beroende över allt vad sunt förnuft är.
Det är inget man själv styr över och man vaknar inte en morgon och bestämmer sig för att idag ska jag bli missbrukare.
Att trycka ner någon eller komma med negativa kommentarer är ändå inte okej.
Man kan hålla det tyckandet för sig själv.
Jag har alltså inte rätt att säga hur jag ser på saker? Jag har inte pekat ut nån speciell!? Att alla verkar sitta och hylla den som lyckas få bästa lånet eller den juvelen som skulle låna 1,2 miljoner via nån skum kontakt på en bank med hjälp av falska panter. Det är inte normalt nånstans. Dessutom straffbart troligtvis...
Har vänner som är missbrukare, bla alkohol. Innebär det att de ursäktar allt med att de har en ”sjukdom”
Vill man så kan man brukade alltid min morfar säga, ligger mycket sanning i det. Att inte ta tag i sina problem är inte lösningen. Har man ett missbruk oxh vet om det så tar man tag i det. De som inte tar tag i sitt missbruk är de som inte anser att de har ett missbruk.
Vad händer den dagen hela landet ser ut som detta forumet? Ingen tar ansvar, alla är curlade och skuldsatta upp över öronen? Vi är på god väg med den regering som varit och den som kommer.