Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Håller alla tummar nu, ansökte idag hos lendo

Om man som spelmissbrukare hade kunnat ta tag i problemet så hade man gjort det. Tyvärr så tar sjukdomen beroende över allt vad sunt förnuft är.
Det är inget man själv styr över och man vaknar inte en morgon och bestämmer sig för att idag ska jag bli missbrukare.
Att trycka ner någon eller komma med negativa kommentarer är ändå inte okej.
Man kan hålla det tyckandet för sig själv.
Trycka ner? Återigen, curling är inget som gör någon gott.
Jag har alltså inte rätt att säga hur jag ser på saker? Jag har inte pekat ut nån speciell!? Att alla verkar sitta och hylla den som lyckas få bästa lånet eller den juvelen som skulle låna 1,2 miljoner via nån skum kontakt på en bank med hjälp av falska panter. Det är inte normalt nånstans. Dessutom straffbart troligtvis...

Har vänner som är missbrukare, bla alkohol. Innebär det att de ursäktar allt med att de har en ”sjukdom”
Vill man så kan man brukade alltid min morfar säga, ligger mycket sanning i det. Att inte ta tag i sina problem är inte lösningen. Har man ett missbruk oxh vet om det så tar man tag i det. De som inte tar tag i sitt missbruk är de som inte anser att de har ett missbruk.

Vad händer den dagen hela landet ser ut som detta forumet? Ingen tar ansvar, alla är curlade och skuldsatta upp över öronen? Vi är på god väg med den regering som varit och den som kommer.

Trycka ner? Återigen, curling är inget som gör någon gott.
Jag har alltså inte rätt att säga hur jag ser på saker? Jag har inte pekat ut nån speciell!? Att alla verkar sitta och hylla den som lyckas få bästa lånet eller den juvelen som skulle låna 1,2 miljoner via nån skum kontakt på en bank med hjälp av falska panter. Det är inte normalt nånstans. Dessutom straffbart troligtvis...

Har vänner som är missbrukare, bla alkohol. Innebär det att de ursäktar allt med att de har en ”sjukdom”
Vill man så kan man brukade alltid min morfar säga, ligger mycket sanning i det. Att inte ta tag i sina problem är inte lösningen. Har man ett missbruk oxh vet om det så tar man tag i det. De som inte tar tag i sitt missbruk är de som inte anser att de har ett missbruk.

Vad händer den dagen hela landet ser ut som detta forumet? Ingen tar ansvar, alla är curlade och skuldsatta upp över öronen? Vi är på god väg med den regering som varit och den som kommer.
Nu var inlägget om en person som ville ta tag i sina problem och hade som intention att fixa det.@gröt kom med nedvärderande kommentarer.

Nu får du nog läsa vad jag skrev innan du går i spinn. Jag skrev inte han/hon skulle börja spela igen.

Däremot så är inte ett nytt lån lösning på problemet, det gör problemet större.
99% av alla som tar lån säger du? Fakta på det? Har läst här ett tag och det kryllar av generaliseringar här, en massa människor som varit curlade hela livet och inte tar ansvar för sina egna handlingar.

Skuldsaneringen, vem betalar för det? Försvinner bara alla skulder? Jag är så trött på snacket, det är alltid någpn annan som begalar. Du Terry har ju en ganska klar syn pö invandringen till Sverige, samma sak där, nån annan betalar.
Om man tar ansvar för sig själv, sin familj så tar man inte lån som man vet att man inte kan betala för att sen hoppas på en skuldsanering.

Här finns ju tom folk som frågar om ränta och amorteringar, dvs de har inte koll på vad är vad och vad de är skyldiga, hur mycket skulden ökar/minskar osv.
Man bör nog inte klumpa ihopa alla till att de har spelmissbruk och därför tar lån som de inte kan betala. Vissa bör ha gått färdigt skolan innan de började leva livet.

1: Men om du vill diskutera spelproblematik och generaliseringar så kan du ju ta det i en specifik tråd? Detta är en kille/tjej som vill samla sina lån för att hålla nere månadskostnader och ni spinner på om att han/Hon kommer vara fast i spelberoendeträsket om 6 månader. Liksom va?

2: Jag vill varesej betala för vård,invandring,vägarbeten och massa annat. Vad har det med tråden att göra? Du har skuldsaneringstrådar där du kan vädra ditt missnöje över det men nej. Det är inget jag vill betala för precis som jag inte vill betala en spänn för om du blir sjuk. Vi borde ha privata sjukhusförsäkringar. Så lika lite som jag vill betala någons skuldsanering, lika lite vill jag betala för dina anhöriga om dom blir sjuka eller om man ska bygga någon jävla järnväg eller dylikt.

3: Vissa har dålig koll på ränta och sin privatekonomi, vissa tjänar kanske som dig (om du nu gör det) 20-30.000 för dom inte kan hitta mer välbetalda jobb, vissa utbildar sig inte alls, vissa är kriminella, vissa sköter inte sin kost och träning så dom blir 500 kilo och dör i hjärtattack. Men vad i helvete har det med den här skribenten att göra? Varför får just den skribenten ta smällen?

Sen får jag också tillägga det här med skuldsanering. Det är inte något som finansieras av skatter och det drabbar inte någon annan än låneinstituteten. Lånar de ut pengar med dåliga villkor och skor sig på sårbara och desperata människor så kan jag inte känna ånger gentemot dom. De får ändå in sina pengar med räntor och avgifter, många ggr om.

1: Men om du vill diskutera spelproblematik och generaliseringar så kan du ju ta det i en specifik tråd? Detta är en kille/tjej som vill samla sina lån för att hålla nere månadskostnader och ni spinner på om att han/Hon kommer vara fast i spelberoendeträsket om 6 månader. Liksom va?

2: Jag vill varesej betala för vård,invandring,vägarbeten och massa annat. Vad har det med tråden att göra? Du har skuldsaneringstrådar där du kan vädra ditt missnöje över det men nej. Det är inget jag vill betala för precis som jag inte vill betala en spänn för om du blir sjuk. Vi borde ha privata sjukhusförsäkringar. Så lika lite som jag vill betala någons skuldsanering, lika lite vill jag betala för dina anhöriga om dom blir sjuka eller om man ska bygga någon jävla järnväg eller dylikt.

3: Vissa har dålig koll på ränta och sin privatekonomi, vissa tjänar kanske som dig (om du nu gör det) 20-30.000 för dom inte kan hitta mer välbetalda jobb, vissa utbildar sig inte alls, vissa är kriminella, vissa sköter inte sin kost och träning så dom blir 500 kilo och dör i hjärtattack. Men vad i helvete har det med den här skribenten att göra? Varför får just den skribenten ta smällen?

1.Var antydde jag att han skulle spela igen?
2. Där ser vi samma på saken!
3. Har betalt mer skatt än vad många tjänar.

Inga av punkterna har med skribenten att göra utan är just som du skriver en generalisering eftersom det verkar funka på detta forum

Sen får jag också tillägga det här med skuldsanering. Det är inte något som finansieras av skatter och det drabbar inte någon annan än låneinstituteten. Lånar de ut pengar med dåliga villkor och skor sig på sårbara och desperata människor så kan jag inte känna ånger gentemot dom. De får ändå in sina pengar med räntor och avgifter, många ggr om.

Case in point. Om tex du inte betalar en faktura till ett företag så drabbar det ”bara” det enskilda företaget, i ditt exempel ett låneinstitut. Men det spelar ju ingen roll för ”de får ändå in sin pengar med räntor och avgifter” Är du seriös???

Case in point. Om tex du inte betalar en faktura till ett företag så drabbar det ”bara” det enskilda företaget, i ditt exempel ett låneinstitut. Men det spelar ju ingen roll för ”de får ändå in sin pengar med räntor och avgifter” Är du seriös???
Ingen väljer att hamna i skiten tro mig.
Absolut så är det för jävligt att man inte betalar sina lån men lånemarknaden är också en smutsig marknad.

Vad tror du händer om banker/låneinstitut börjar gå omkull? För att folk inte betalar. Det är ju ”bara” låneinstitut, de har ju en massa pengar, de kan ju låna mer om de får dålig likviditet. Var du med 2008? När banker började få problem i USA

Har du själv hamnat i ekonomisk kris och försökt lösa det med låneinstituten ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp