Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gravid och högt belånad

Jag är gravid, något jag längtat efter väldigt länge. Däremot har jag som så många andra ett spelmissbruk bakom mig. Det betyder att jag i dagens läge har en skuld till banken på sammanlagt 680 000 kr. Jag får nu efter allt är betalt i månaden 6000 över på kontot . Det har gått runt men hur blir det nu.
Jag kommer ju behöva va hemma och jag har ingen aning om hur det fungerar eftersom jag aldrig varit med barn innan. Trodde inte att jag kunde.
Vi är två, delar boende och så. Men även min make har ett förflutet likt mitt och han lever på ungefär detsamma. Vi är idag skötsamma och ordnat upp våra liv. Ingen mer än han och jag vet vår situation. På ett sätt är det skönt för vi förstår varann och kan stötta varann. Men vi är två nätter som träffats och vi har nu blivit pistage iaf. Dvs lite bättre än för säg 1 år sen lite till.

Hur klarar man att få barn i en sådan skuldfälla? Kan man få dispens från lån? Kan man få uppehåll? Någon som vet?

Många långivare erbjuder uppehåll enstaka månader, inte mer än så

Ja som betalningsfria mån? Typ tex två om året?

Hur mycket går man back rent ekonomiskt när man går hemma och inte kan jobba vid graviditet?
Vet ju att barn kostar en hel del men det klarar vi. Han kommer få ett bättre betalt jobb men inte just när jag måste va hemma.

Du kan plocka ut mammapening 30dagar maxxa sådär i ungefär 6 månader bör räcka... låt säga att du har en inkomst på 20k varje månad efter skatt.. maxxar du mammapening i 30 dagar så får du ut mer än vad du skulle tjänat igentligen ... du klarar dig sådär i ungefär 6 mån tror jag... sen krävs det att du kommer på bena igen.... kanske din mamma kan ställa upp som barnvakt när din mamma pening är slut... normalt så skickar man sina ungar på förskolan när dom är 1 år gamla... kmr vara.svårt men jag har gjort det för med min sambo
.. när vi behövde pengar så maxxade hon sig själv via fk mammapening 30 dagar i 2 mån.

Du kan plocka ut mammapening 30dagar maxxa sådär i ungefär 6 månader bör räcka... låt säga att du har en inkomst på 20k varje månad efter skatt.. maxxar du mammapening i 30 dagar så får du ut mer än vad du skulle tjänat igentligen ... du klarar dig sådär i ungefär 6 mån tror jag... sen krävs det att du kommer på bena igen.... kanske din mamma kan ställa upp som barnvakt när din mamma pening är slut... normalt så skickar man sina ungar på förskolan när dom är 1 år gamla... kmr vara.svårt men jag har gjort det för med min sambo
.. när vi behövde pengar så maxxade hon sig själv via fk mammapening 30 dagar i 2 mån.

Ok! Ja svårt och veta hur man kommer må men det låter ju iaf som ett alternativ.
Men min man, har han några dagar om man gör så som du säger? Kan han ta vi efter säg ett halvår?
Annars har vi mormor och farmor väldigt nära som kan hjälpa.

Det skulle ju åtminstone vinna lite tid innan bättre lön

Ja din man kan enligt lagen ge bort 60 av hans dagar till dig.. börja där.... sen är det alltid bra om du har ngn närstående som har barn eller haft som kan hjälpa dig med ansökningar angående mammapening.. börja där !!

Googla.. föräldrarpening börja där tro mig allt kmr.lösa sig.. men spela inte mera nu ... även om det trillar in 25k sluta.spela spara en buffert för 7 8 9 månaden när du har maxxat din mammapening

Googla.. föräldrarpening börja där tro mig allt kmr.lösa sig.. men spela inte mera nu ... även om det trillar in 25k sluta.spela spara en buffert för 7 8 9 månaden när du har maxxat din mammapening

Jag kämpar. Ett år utan spel. Nåt återfall. Kanske därför det gick för att kroppen lugnat sig från all ångest. Ska kämpa på

Tack ❤️

80% av lönen är det normala om man tar ut fullt, 7dgr i veckan.

Tror det bara går att ta ut Max 5 dagar i veckan föräldrapenning i början. Tror det var dem första 180 dagarna. Men dem kanske har ändrat reglerna sen 2017. Fråga försäkringskassan!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp