Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gravid och högt belånad

Tror det bara går att ta ut Max 5 dagar i veckan föräldrapenning i början. Tror det var dem första 180 dagarna. Men dem kanske har ändrat reglerna sen 2017. Fråga försäkringskassan!

Så är det inte, man kan ta ut valfritt 0-7 dgr. När barnet fyller ett år måste man antingen ta ut 5 dagar eller arbeta motsvarandr mängd för att sjukpenninggrundande inkomsten inte ska rensas

Vill bara flika in att ett barn INTE är så dyrt som vissa tror (även jag trodde det). Åtminstone inte första åren. Det behöver åtminstone inte vara det, om man nöjer sig med begagnad vagn och loppiskläder osv (vilket man såklart SKA nöja sig med!)

Vill bara flika in att ett barn INTE är så dyrt som vissa tror (även jag trodde det). Åtminstone inte första åren. Det behöver åtminstone inte vara det, om man nöjer sig med begagnad vagn och loppiskläder osv (vilket man såklart SKA nöja sig med!)

Från början leverar ofta mamman all mat.. blöjor inte gratis dock

Blöjor o ersättning kostar om man inte valt o amma förstås. Kläder kan man köpa mkt begagnat samma sak barnvagn. Allt löser sig:)

Om ni får en tös kan ni säga till så kan jag skicka lite kläder i nyskick.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp