Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Grandvik AB, skojare.

Men det är ju helt oetiskt av TR. Hur länge sen var det?
De ska göra en bedömning av inkomna handlingar. Det är ju helt åt skogen om även TR ska företräda bolagen i första hand. Då kan man ju aldrig få rätt eller klaga att det är fel i deras yrkanden. Hur ska man någonsin kunna ta en strid då? Hoppas TR också får ögonen på sig avseende hur de dömer i såna här mål.

Har aldrig varit med att tingsrätten har brytt sig om
dessa skojare när man bestrider.

Men det är ju helt oetiskt av TR. Hur länge sen var det?
De ska göra en bedömning av inkomna handlingar. Det är ju helt åt skogen om även TR ska företräda bolagen i första hand. Då kan man ju aldrig få rätt eller klaga att det är fel i deras yrkanden. Hur ska man någonsin kunna ta en strid då? Hoppas TR också får ögonen på sig avseende hur de dömer i såna här mål.

Huvudregeln är att ett mål ska avgöras efter huvudförhandling. Att utebli från en huvudförhandling eller muntlig förberedelse = tredskodom = domstolen går enbart på vad käranden yrkat och åberopat.

Då känns det som att TR inte vill ta i dessa ärenden och försöker skrämma en den vägen. Det är ju inte alls rättssäkert.

Det känns ju konstigt med tredskodom om man vill bestrida något man anser vara felaktigt...

Det blir ingen treskodom av att du inkommer med ett yttrande som låter typ - Jag medger att jag har en skuld till käranden men vi kan inte komma överens om vad som är ränta. Sedan skriver du vad du tagit i lån, över vilken tid och vad kärande anser att du skall betala. Sedan är det upp till tingsrätten att bedöma vad som är skäligt.

KFM lägger noll och ingen värdering i vilken ränta ett bolag anser att du skall betala. TR lägger alltid en värdering i detta. Detta vet majoriten av ockrarna och just därför väljer de att INTE låta ärendet gå till TR.

Senast ändrad:
Grandvik TINGSRÄTTEN

Någon som fått sitt lån från Grandvik till Tingsrätten och som vill dela med sig om hur Tingsrätten har hanterat ärendet med tanke på den sits Grandvik befinner sig i.

Mitt Grandvik lån ligger hos Tingsrätten och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta så jag är tacksam för alla tips jag kan få.

Har dom skickat med alla avgifterna korrekt?

Grandvik Tingsrätten

Jag ringde TR idag och dom tyckte jag skulle medge skulden för annars skulle jag åka på minst 10000 kronor i rättegångskostnader utöver det ställda kravet på 20000 i kapitalbelopp och 19000 i räntor plus ansökningsarvoden. Jag fick svar på min fråga av Tingsrätten och kan direkt ta bort myten av att du kan få någon "hjälp" där. "hjälp" får du inte utan dom tyckte att den utredning konumentverket höll på med inte hade någon inverkan, sen hade dom ingen åsikt om dom skyhöga räntorna. Förlorare är man alltid....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp