Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso

Gothia är riktigt jävliga.
Ja de är inte trevliga direkt. Men men, ba fortsätta betala :axelryck:
Sileo betalar ja 2000kr till o då är skulden högre. Har en tillfällig avbetalningsplan som tar slut nu i Januari. Och när ja fick hem brev om omförhandling skulle jag ringa dom så skulle de kunna lösa att frysa räntan mot en liten högre månadsbetalning.
Sjukt att de kan va sån skillnad på bolag..

Skrev i mer eller mindre panik till Gothia idag (min första erfarenhet av Inkasso och förhoppningsvis sista).

En skuld på 12-13K med 2000kr i månaden och sedan slutbetala resten i Maj då jag nämnde att jag förväntas en saftig skatteåterbäring. Än så länge en trevlig erfarenhet av Gothia iallafall.

Har betalt på mitt Gothia i drygt 1 år nu, skickade till dom för o höra vad som krävdes för att få fryst ränta. Har skuld på 93.000kr och betalar idag 4000kr/mån.
Dom krävde att skulden ska betalas inom 12 månader om räntan ska frysas. Vilket tyvärr var för höga krav för mig i dagsläget. :(
Nån annan som fått snällare uppgörelse och fryst ränta?
Jag pratade med Gothia igår och undrade om de kunde sänka fr 600 till 400 kr eller frysa räntan. Sänka kunde de inte för de har redan sänkt fr 1200 kr/mån till 600 kr och skulle de sänka ännu mer så minskar inte skulden alls (Vivus, kvar 18 838 kr). Frysa räntan kunde de göra om jag betalar 1000 kr/mån, vilket jag tyvärr inte kan men kommer att göra så fort det går. De så att jag skulle återkomma när jag kunde betala 1000 kr/mån.

Mina värsta inkassobolag
1. Intrum (hatar hatar hatar)
2. Svea
3. Lowell
4. Gothia (beror mkt vem man pratar med!)

Har i dagsläget 163k hos Gothia som jag betalar 6000kr/månad på.

Funderar om någon här med liknande summa har fått en betalningsfri månad utan krav på att betala det dubbla månaden efter?

KFM gör sin sista utmätning på mig denna lön och kommer tyvärr inte ha råd att betala 6k denna månad. Vill dom ha det dubbla månaden efter så kommer det spräcka min budget tyvärr :(

Har i dagsläget 163k hos Gothia som jag betalar 6000kr/månad på.

Funderar om någon här med liknande summa har fått en betalningsfri månad utan krav på att betala det dubbla månaden efter?

KFM gör sin sista utmätning på mig denna lön och kommer tyvärr inte ha råd att betala 6k denna månad. Vill dom ha det dubbla månaden efter så kommer det spräcka min budget tyvärr :(
Jag har faktiskt fått det. Skuld på 90.000kr i dagsläget och betalar 4000kr/mån. Fick 2 betalningsfria månader under november/december 2019. Men tror faktiskt jag hade enorm tur! Då det handlar mycket om vem man får prata med.

Hur gick det för dig @Anam ?

Hur gick det för dig @Anam ?
Om du tänker på fryst ränta osv gick de dåligt hos gothia. De krävde att jag skulle betala av skulden på 12 månader, vilket skulle bli ca 7.800kr/mån för mig. Vilket jag absolut inte kan i dagsläget. Så fortsätter o betala som vanligt och hoppas på att Sileo är mer humana :folded:

Om du tänker på fryst ränta osv gick de dåligt hos gothia. De krävde att jag skulle betala av skulden på 12 månader, vilket skulle bli ca 7.800kr/mån för mig. Vilket jag absolut inte kan i dagsläget. Så fortsätter o betala som vanligt och hoppas på att Sileo är mer humana :folded:
Aaa ok så var det. Sileo är enligt min erfarenhet bästa inkassobolaget:tummen:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp