Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

GDPR - Tips och trix.

Räcker med att man går in på typ Aftonblaskan eller Sydsvenskan så informerar dom om det :D

Det visar hur seriös denna lagen är och det visar också på att så som vissa av bolagen beter sig med att inte vilja hämta ut, inte vilja radera, hålla på & krångla - DET KOMMER KOSTA DOM!

Har för mig att jag var spärrad hos viaconto, fick detta nu :D

Tack för ditt mail. Vi raderar alla uppgifter enligt ditt önskemål, det gäller uppgifter registrerade på både hos Viaconto och Viakredit.

Om dom annulerat ALL historik om er så bör dom inte kunna motivera spärren.

Konstigt hur alla bolag hanterar det annorlunda.

Hej,

För att kunna bli raderad samt begära ut ett registerutdrag så behöver du fylla i bifogad blankett och skicka in till oss tillsammans med en vidimerad kopia av din ID handling.

Med vänlig hälsning

Lydia

BlueStep Bank
Tel

E-post dataskydd@bluestep.se
Växel +46 8 501 004 00
Adress Box23138, 104 35 Stockholm
Besök oss Sveavägen 163

www.bluestep.se | Banken som förstår

Hej,

Tack för ditt meddelande.

För att vi ska kunna radera dina uppgifter ifrån vårt system behöver vi erhålla en bild på ditt ID för att kunna bekräfta din identitet.
När raderingen av dina uppgifter sker kommer denna mejlkonversation samt kopian på ID-handlingen att raderas.

Skicka antingen bild via MMS till 0725362050 eller maila bild eller inskannad kopia till info@snabbfinans.se.

Det går även bra att posta underlaget till:
S & A Sverige AB
Gamla Brogatan 34
111 20 Stockholm

Med vänlig hälsning,
Tua
S&A Sverige AB - Mobillån

Jag testade att logga in på viaconto, det gick , tidigare när jag varit spärrad så kunde jag inte ens logga in.. gjorde även låneansökan och den skulle handläggas manuellt.
Återkommer efter helgen hur det går

Antar att det här också innebär att man enkelt kan komma runt alla spärrar man självmant satt upp mot alla spelbolag tex? Det är ju en olycklig tolkning av lagen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp