Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

GDPR - Tips och trix.

Tror inte jag fick något lån beviljat från Kortlån och Company, men fick detta mejlet idag

"
Dina uppgifter hos oss är nu raderade enligt dina önskemål.

Det gäller samtliga våra varumärken, Kortlån, Extrakredit, Kreditkontot och Nollränta.

Nu när vi har svarat på ditt mail, kommer även det att raderas."

Precis!
Det är detta jag är ute efter.

Redan där är du alltså "nollad" hos 4 bolag om du eventuellt inte fick lån tidigare pga gamla synder så syns inte det nu!

Norreborre - Det måste typ gått ett år eller två tror jag innan dom "måste" ta bort dig.

Norreborre - Det måste typ gått ett år eller två tror jag innan dom "måste" ta bort dig.

Det var strax över 2 år sen jag var kund där. I meddelandet till mig skrev han att det måste sparas i 5 år. Som jag citerade i tidigare inlägg.

Dessvärre inte. Jag kommer att återkomma i dagarna till varför. Men det handlar om att du har "varit" kund där.
Däremot så kan du ha haft en förfrågan hos något bolag, random sådant. Du fick avslag med anledning att du exempelvis hade misskött någon betalning till deras dotterbolag. Då kan du BEGÄRA att strykas ur deras protokoll och dator eftersom du inte längre är kund hos dom och senare göra en ny ansökan.

Detta (och det Norreborre är inne på) låter lite väl lätt men det kan faktiskt bli på det sättet, jag kommer att hålla er uppdaterade det finns dock inget facit att förhålla sig till det kommer att behövas egna tolkningar i många frågor och det är här man som konsument har en fördel tror jag.

Väldigt få bolag (inte ens mitt egna bolag som jag jobbar på) vågar chansa eftersom 4% av hela bolagets omsättning (vilket straffet i värsta fall kan bli) hade fått dom flesta företag omkull. Jag märkte idag när jag pratade med såväl Avida som Bluestep att så fort man pressade dom lite om vilka personuppgifter dom hade lagrade om mig, vad deras handläggare hade för anteckningar, vilka lönespecer dom sparade - ja allt. Då tar dom enkla utvägen och säger "ska vi radera EXAKT ALLT" vi har på ditt personnummer.

Dessutom så tror jag att dataskyddsinspektionen & EU kommer att behöva statuera exempel till en början för att få fast diverse skumraskbolag som förpestat marknaden i decennier och inget bolag vill bli dom som dom statuerar det på.

Jag hänger inte med riktigt.
Kan jag maila dom jag varit kund hos och sen återbetalt lånet och dom sedan har nekat mig? Eller kan jag endast maila dom som jag aldrig haft lån hos men som gett mig avslag?

Jag har aldrig varit kund hos tex Tryggkredit men heller aldrig ansökt där. Dock har jag spärrat mig hos dom. Hur funkar det då?
Kan jag alltså maila dom och be dom radera mig och på på så sätt få låna?

Loan Exchange
13:14 (0 minuter sedan)
cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

till mig
cleardot.gif

Hej,
tack för ditt mail.
Nu när vi har svarat på ditt mail, kommer även det att raderas.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst Slntar

Loan Exchange
13:14 (0 minuter sedan)
cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

till mig
cleardot.gif

Hej,
tack för ditt mail.
Nu när vi har svarat på ditt mail, kommer även det att raderas.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst Slntar

Har du varit kund där?

Hej,

då du tidigare haft lån hos oss är vi enligt lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism skyldiga att spara uppgifter som rör kundkännedom i fem år efter att lånet är avslutat.
Eftersom det inte gått fem år sedan ditt lån avslutades kan vi inte radera dina personuppgifter på Kortlån och Extrakredit.
Vi bekräftar att vi har mottagit din begäran om radering på Kreditkontot och kommer att genomföra den inom kort. Vi kommer att meddela dig så snart uppgifterna är raderade.

Vänliga hälsningar

Swedish Credit Group AB
Kortlån, Extrakredit, Kreditkontot och Nollränta

Begärde alla uppgifter från Swedish Credit Group (Kortlån osv). Fick till svar att jag skulle få uppgifterna inom en månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp