Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Det går så där, jag väntar på att bli kallad till polisförhör, jag ska till psykiatriker oxå för att få hjälp. Min man säger han förlåtit och att vi löser detta samtidigt som han och hans vänner hånar mig för att vara värre än lyxfällan, att en etta på hall väntar.. Och så vidare, inte kul direkt, men jag tycker det är akönt att inte ljuga mer, leta lån varje vecka för att betala andra lån. Jag är ledsen för att jag gjort mina närmaste så ledsna, jag är rädd för polisförhöret, jag är rädd att få sitta i fängelse.
Jag är ledsen för att jag är sån looser, som gjort allt detta!
Det är kanske inte mer än rätt att jag får höra hur dum i huvudet jag är varje dag, att jag får en etta på hall.. Så jag är ganska trött men ändå glad att detta med lånande har fått ett slut, mina närmaste vänner vet vad jag gjort. Så nu väntar jag bara på bättre tider.

Alla förhållanden är ju olika och har sina historier och krokiga vägar till där man är idag, men i min värld är det du gjort klart förlåtligt och något man kan jobba sig igenom och lägga bakom sig med tiden. Jag kan dock inte säga samma sak om hur han beter sig med att håna och dessutom berätta för sina vänner vad som hänt. Tänk ofta på hur stark du är! Det är inte alla som klarar av det du har gjort, och det värsta är trots allt bakom dig.

Det går så där, jag väntar på att bli kallad till polisförhör, jag ska till psykiatriker oxå för att få hjälp. Min man säger han förlåtit och att vi löser detta samtidigt som han och hans vänner hånar mig för att vara värre än lyxfällan, att en etta på hall väntar.. Och så vidare, inte kul direkt, men jag tycker det är akönt att inte ljuga mer, leta lån varje vecka för att betala andra lån. Jag är ledsen för att jag gjort mina närmaste så ledsna, jag är rädd för polisförhöret, jag är rädd att få sitta i fängelse.
Jag är ledsen för att jag är sån looser, som gjort allt detta!
Det är kanske inte mer än rätt att jag får höra hur dum i huvudet jag är varje dag, att jag får en etta på hall.. Så jag är ganska trött men ändå glad att detta med lånande har fått ett slut, mina närmaste vänner vet vad jag gjort. Så nu väntar jag bara på bättre tider.

Jag förstår absolut din rädsla men du ska inte ta hån eller att de "skämtar" på din bekostnad. Visst det är fel det du har gjort men tyvärr kan desperation uppstå i varje människa. När man mår dåligt psykiskt är det väldigt lätt att inte tänka på konsekvenserna. Det löser sig är tankar som ofta kommer eller att man tar tag i problemen när de kommer. Det är inget man orkar tänka på där och då, man gör istället allt för att hålla huvudet ovanför ytan.

Det låter jättebra att du ska träffa en psykiatriker så att du äntligen kan börja jobba med dig själv. Nånstans i all din röra finns det nog någon anledning till ditt agerande och nu behöver du bygga upp dig själv och framförallt förlåta dig själv. Om du inte gör det kommer du aldrig kunna leva fullt ut. Vi gör alla (nästan) dumma saker som man mer än allt vill ha ogjort men det går tyvärr inte. Bättre att blicka framåt än att älta det som varit, det går ändå inte att ändra. Förstå mig rätt, givetvis ska man också bearbeta det förfluta och ta konsekvenserna för att kunna gå vidare men det viktiga är att inte gräva ner sig i det. Då är det svårt att komma upp igen.

Ta bara en dag i taget, vi finns här om du vill ventilera dina tankar :)

Jag blir så arg när jag läser vad din man och era "vänner" gör Mot dig :mad: vidriga människor. Och nån etta på Hall blir det ju inte tal om m tanke på ditt kön, så de verkar inte spec begåvade heller? Som jag sagt innan är det högst osannolikt att du döms till fängelse enbart det du berättat här utan fler brott el liknande i bagaget så blir det INTE fängelse. Kram

Om man nu känner att man måste skämta om saker som är tuffa och jobbiga finns det bra mycket bättre sätt att göra det på än så där :( förstår att du blir ledsen. Jag tycker i alla fall att du är otroligt stark som tar tag i det och säg ifrån när dom håller på, det räcker väl med det du gjort och kommer genomlida. Du behöver ju faktiskt allas stöd nu, för att bli bra och må bra igen. Många kramar till dig!!

Nu ska ja berätta nåt intressant för er.. Angående vivus
Jag löste mitt onea lån och ville lösa mitt lån hos vivus oxå. Jag skulle återkomma dagen efter för att få exakt summa. Gjorde så, inget svar.. Sen dagen efter fick jag svar av kundtjänst att de skickar min begäran till inkassoavdelningen. Inget svar, jag mejlat o mejlar. Den 14 får jag svar att betala in ett belopp, jag gör så.
Men idag kom ett krav från KF från dom som skickades den 12/4??
Jag var så arg men dom stod på sig.. Sen när ja börjar läsa vad de vill ha genom KF, är mindre summa än slutsumman de skickat i mejlet?? Trots att de lagt på 180 kr inkasso, 680 kr i avgifter till KF?
Ja kommer anmäla dom för detta. Hur skulle ni gjort? Nån Pilar på kundtjänst hos vivus kan ju försöka detta kommer jag göra offentligt i tv3. Detta måste ju få ett slut?
Blufföretag! Ska de löna sig o släppa skulden till KF trots avgifterna som lagts på?

Sen ringer de upp idag mig o säger att skulden är mer än de de skickade till KF fram tills idag? Är dom idioter?

Sen ringde dom och ökade skulden, det var ju några dagar sen den gick till KF så nu har den ökat, och ökar för varje dag?
När de säger upp ett lån och skickar till KF, då ligger det väl inte kvar hos dom och tickar ränta? Nån som vet

Sen ringde dom och ökade skulden, det var ju några dagar sen den gick till KF så nu har den ökat, och ökar för varje dag?
När de säger upp ett lån och skickar till KF, då ligger det väl inte kvar hos dom och tickar ränta? Nån som vet
Räntan tickar på även fast skulden ligger hos KFM.

Ja det stoppar tyvärr inte räntan bara för att det hamnar där, sen tillkommer ju avgifter, de avgifter det kostar för ett företag att anlita KF att driva in skulden. Det är troligtvis den du nu fått i efterhand om du redan betalt skulden. runt 600 tror jag det är och sen kan de söka administrativa kostnader eller andra förlorade inkomster ärendet + ränta. Tror tyvärr du bara lägger ner en massa onödig energi på att stämma dem, det är ju kronofogden som tar den summan för att hantera ärendet och det hamnar på dig. Bäst att betala för att få det ur världen. OM jag nu uppfattat det hela rätt i det du skrivit förstås, du kanske menar nåt helt annat :).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp