Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Ligger hos kronofogden då jag inte har några inkomster men går säkert att göra upp med fodringsägarna :)
Vi fick brev från en av bankerna igår, de sa jag tagit lån i min mans namn o de vill jag tar över detta. Men min man sa vi väntar på domen. Konstigt detta.

Senast ändrad:
Hej, hur är det med er? Jag sitter ute i solen och funderar, jag är nervös över väntan på att bli kallad till polisförhör, men känner ändå lättnad, inga mer lögner, inget mer vaktande efter post, ingen mer nattlig ångest över att inte kunna betala alla lån, inget mer ångestfyllt letande efter lån. Ändå är jag nervös och mår dåligt varje dag när min man tar in posten, fast jag inte har nåt att vara rädd för. Allt ligger ju på bordet. Detta är en så märkligt situation..

Är det nån som vet,
Jag har löst massa inkassokrav, avbetalningsplaner.
En fråga, alektum inkasso, de skickade mig ett inkassokrav som jag hade betalplan på, min man löste detta förra veckan, fick mejl att som vill ha 600 kr till, för det tillkom kostnader när alektum tog över skulden, varför var inte detta medräknat från början när de skickade ut kravet? Nån som vet?

Senast ändrad:
Får se hur det blir nu flyttat till Finland och fått jobb så dom börjar väl dra pengar så fort dom märket att jag har fått en inkomst.
Kronofogden kan inte mäta ut inkomster i finland dock..

Är det nån som vet,
Jag har löst massa inkassokrav, avbetalningsplaner.
En fråga, alektum inkasso, de skickade mig ett inkassokrav som jag hade betalplan på, min man löste detta förra veckan, fick mejl att som vill ha 600 kr till, för det tillkom kostnader när alektum tog över skulden, varför var inte detta medräknat från början när de skickade ut kravet? Nån som vet?

För att dom är kräk. Svinaktiga varelser.

Hej, en fråga, om det är så att man fått en "misskött kredit" rapporterad till UC skickar de ut brev om det eller måste man logga in o kolla själv? Jag tror jag hann lösa en kortkredit förra månaden men är orolig att jag betalde in den för sent..

Vilken bank var det(Var det någon av UC:s ägare; SEB, SHB,Nordea, Swedbank, Danskebank eller Länsförsäkringar även Wasa Kredit??
Sa de upp din kredit hos dom(fick du hem ett brev om att de sagt upp din kredit och rapporterat den som misskött?

Jag tror du borde veta om ifall det hänt, det borde skickat dig ett brev om detta och samtidigt klippt dit kreditkort alternativt stängt dit konto om det var en kontokredit.

Misskött kredit behöver inte vara negativt för dig.. det är bara storbankerna som ser det.. inte t.ex de som säljer telefonabbonemang, hyresvärd.. om du går på en anställningsintervju och de tar UC etc. Du ska ju inte låna mer ändå nu :=)

Vilken bank var det(Var det någon av UC:s ägare; SEB, SHB,Nordea, Swedbank, Danskebank eller Länsförsäkringar även Wasa Kredit??
Sa de upp din kredit hos dom(fick du hem ett brev om att de sagt upp din kredit och rapporterat den som misskött?

Jag tror du borde veta om ifall det hänt, det borde skickat dig ett brev om detta och samtidigt klippt dit kreditkort alternativt stängt dit konto om det var en kontokredit.

Misskött kredit behöver inte vara negativt för dig.. det är bara storbankerna som ser det.. inte t.ex de som säljer telefonabbonemang, hyresvärd.. om du går på en anställningsintervju och de tar UC etc. Du ska ju inte låna mer ändå nu :=)
Nä, jag har inte fått nåt brev om det, jag bara fick en tom känsla.
Men som du säger, jag ska inte låna mer ändå, det känns så konstigt, tänk om nåt skulle hända och jag behöver ett lån i framtiden? Men det vore bra för mig i vart fall! :)

Hur går det för dig? Och hur är det mellan dig och din man?

Jag är så imponerad att du tar tag i allt och förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt samtidigt som det är en befriande känsla att slippa ljuga eller få panik när posten kommer. Du är stark!

Hur går det för dig? Och hur är det mellan dig och din man?

Jag är så imponerad att du tar tag i allt och förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt samtidigt som det är en befriande känsla att slippa ljuga eller få panik när posten kommer. Du är stark!
Det går så där, jag väntar på att bli kallad till polisförhör, jag ska till psykiatriker oxå för att få hjälp. Min man säger han förlåtit och att vi löser detta samtidigt som han och hans vänner hånar mig för att vara värre än lyxfällan, att en etta på hall väntar.. Och så vidare, inte kul direkt, men jag tycker det är akönt att inte ljuga mer, leta lån varje vecka för att betala andra lån. Jag är ledsen för att jag gjort mina närmaste så ledsna, jag är rädd för polisförhöret, jag är rädd att få sitta i fängelse.
Jag är ledsen för att jag är sån looser, som gjort allt detta!
Det är kanske inte mer än rätt att jag får höra hur dum i huvudet jag är varje dag, att jag får en etta på hall.. Så jag är ganska trött men ändå glad att detta med lånande har fått ett slut, mina närmaste vänner vet vad jag gjort. Så nu väntar jag bara på bättre tider.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp