Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Enligt Lawline gäller detta:
Inom svensk rätt råder s.k. absolut åtalsplikt för de flesta brott. Det innebär att åklagaren är skyldig att väcka åtal om han eller hon bedömer att det finns tillräckliga bevis för att ett brott har begåtts och att det går att bevisa vem som har begått det. Detta innebär i sin tur att inte heller den som har blivit utsatt för brott bestämmer vad som ska hända med utredningen. Det finns alltså inget som heter att man kan ”ta tillbaka en anmälan” - See more at: http://lawline.se/answers/pafoljd-for-urkundsforfalskning#sthash.tGUDjm3z.dpuf
Jo men jag tror det beror på om det faller under allmänt åtal eller ej. Jag tror inte att det brott som Nystart är anklagad för faller under allmänt åtal. Så rent krasst borde hennes man kunna ta tillbaka sin anmälan.

Men ni får rätta mig om jag har fel!

Senast ändrad:
Jo men jag tror det beror på om det faller under allmänt åtal eller ej. Jag tror inte att det brott som Nystart är anklagad för faller under allmänt åtal. Så rent krasst borde hennes man kunna ta tillbaka sin anmälan.

Hej, vad är skillnaden mellan allmänt åtal och åtal?
Tack för alla svar.

Har du inget tidigare register tror jag inte att det är aktuellt med fängelse snarare villkorligt med nått inslag av vård. Angående offentligt försvarare kommer polisen fråga dig om det under förhöret och du kan då ange önskemål om du har nån speciell du vill ha sen sköter dom resten åt dig. Har själv blivit dömd för grovt bedrägeri och fick villkorligt samtidigt som jag gick på KBT.
Jag är ostraffad, har inte ens någon bot. Jag har sökt hjälp hos vuxenpsyk och ska på utredning/samtal

Jag har jobbat inom kriminalvård många år kan inte minnas en enda som fått fängelse första gången med i sammanhanget så låga belopp tror inte du behöver oroa dig förfängelse

Åtal är en talan vid domstol om ansvar för brott. Åtal väcks vanligen av åklagare, som har åtalsplikt. Detta betecknas allmänt åtal. De allra flesta brott faller under allmänt åtal. De enda undantagen är brott mot 5 kap brottsbalken det vill säga ärekränkningsbrotten som i allmänhet inte faller under allmänt åtal utan initiativet ligger istället hos den som anser sig förolämpad eller förtalad, allt enligt 5 § brottsbalken.[1].

Tack. Jag är så ledsen för att han anmälde mig, vi kommer ju ändå få betala tillbaks dessa lån när jag blir dömd till dom i tingsrätten. Hade vi löst de innan hade jag sluppit detta. Jag e så rädd. Jag vill inte sitta i fängelse. Jag vet att jag gjort fel. Men vi kunde ha löst detta
Jag lider med dej, stackars dej. Många kramar

Alltså vad ledsen jag blir för din skull! Hur ska eran relation gå vidare när både du och din man får leva med vetskapen att han polisanmälde dig istället för att välja en annan väg att gå, ni är trots allt familj och bor under samma tak! Visst har han rätt att bly förbannad och arg och besviken, men att sitta vid matbordet och gå till sängs tillsammans år efter år och ni båda vet att han polisanmälde dig när du behövde stöd och hjälp... det blir tufft! Hoppas ni kan ta er igenom detta. Men det heter faktiskt i nöd och lust! Och som du säger ska ju pengarna ändå betalas tillbaka.

Jag är ostraffad, har inte ens någon bot. Jag har sökt hjälp hos vuxenpsyk och ska på utredning/samtal
Dåså tror inte du behöver oroa dig för fängelse då. Dom kommer se positivt på att du sökt hjälp så blir ju en förmildrande omständighet.

Fick själv beröm för att jag sökt hjälp och någon fängelse var det inta tal om gällde cirka 500 000 då.

Sen att din man inte haft koll på sina grejer påverkar ju också han är ju delvis skyldig till detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp