Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Kan inte riktigt förstå mannen din! Visst du har lurat och gjort många dumma saker men ska mötas med respekt ändå! Ni är gifta för tusan och löser saker tillsammans. Att det blir polisanmälan från din man är i in värld märkligt, jag skulle aldrig anmäla min fru om hon gjort samma. Besviken och arg JA, men anmäla nja.. Not... Är han så blåögt att han inte har sett eller märkt nått så ligger lite av ansvaret på honom. Att han sen tillsammans med era vänner gör narr av dig är vidrigt och så jädrans fel. Stötta dig istället och lös problemet tillsammans.

Kämpa på och låt inte andra strö salt i dina sår utan du ska mötas med respekt trots dina tokiga saker.
Håller på dig och kämpa på, vi är fler ....

När du blir kallad till förhör hos polisen kan du kontakta antingen polisen eller åklagaren, lite osäker vem, och säga att du vill ha en offentlig försvarare. Då ansöker/anmäler polisen eller åklagaren (jag minns inte vem det är av dom, men nån är det) hos din tingsrätt om att en offentlig försvarare ska förordnas, du har möjlighet att önska en viss advokat på din ort, eller någon ort som bara är någon mil bort, men det är inte säkert att tingsrätten går med på det, men dom brukar försöka som jag förstått det.
Staten betalar advokaten, men i samband med huvudförhandlingen, om du döms, så kan du även dömas att betala tillbaka en del eller hela försvararkostnaden till staten. Det beror helt och hållet på din inkomst. Det kan vara klokt att ha ett sånt stöd i tinget, dom brukar kunna prata ganska bra om förmildrande omständigheter och motivera varför mildare påföljder ska väljas

När du blir kallad till förhör hos polisen kan du kontakta antingen polisen eller åklagaren, lite osäker vem, och säga att du vill ha en offentlig försvarare. Då ansöker/anmäler polisen eller åklagaren (jag minns inte vem det är av dom, men nån är det) hos din tingsrätt om att en offentlig försvarare ska förordnas, du har möjlighet att önska en viss advokat på din ort, eller någon ort som bara är någon mil bort, men det är inte säkert att tingsrätten går med på det, men dom brukar försöka som jag förstått det.
Staten betalar advokaten, men i samband med huvudförhandlingen, om du döms, så kan du även dömas att betala tillbaka en del eller hela försvararkostnaden till staten. Det beror helt och hållet på din inkomst. Det kan vara klokt att ha ett sånt stöd i tinget, dom brukar kunna prata ganska bra om förmildrande omständigheter och motivera varför mildare påföljder ska väljas
Tack. Jag är så ledsen för att han anmälde mig, vi kommer ju ändå få betala tillbaks dessa lån när jag blir dömd till dom i tingsrätten. Hade vi löst de innan hade jag sluppit detta. Jag e så rädd. Jag vill inte sitta i fängelse. Jag vet att jag gjort fel. Men vi kunde ha löst detta

Kan inte riktigt förstå mannen din! Visst du har lurat och gjort många dumma saker men ska mötas med respekt ändå! Ni är gifta för tusan och löser saker tillsammans. Att det blir polisanmälan från din man är i in värld märkligt, jag skulle aldrig anmäla min fru om hon gjort samma. Besviken och arg JA, men anmäla nja.. Not... Är han så blåögt att han inte har sett eller märkt nått så ligger lite av ansvaret på honom. Att han sen tillsammans med era vänner gör narr av dig är vidrigt och så jädrans fel. Stötta dig istället och lös problemet tillsammans.

Kämpa på och låt inte andra strö salt i dina sår utan du ska mötas med respekt trots dina tokiga saker.
Håller på dig och kämpa på, vi är fler ....
Tack :)

Tack. Jag är så ledsen för att han anmälde mig, vi kommer ju ändå få betala tillbaks dessa lån när jag blir dömd till dom i tingsrätten. Hade vi löst de innan hade jag sluppit detta. Jag e så rädd. Jag vill inte sitta i fängelse. Jag vet att jag gjort fel. Men vi kunde ha löst detta

Usch vad jobbigt du har det :( Tänker på dig och hoppas att allt går så bra det bara kan.

Finns det ingen möjlighet att din man tar tillbaka anmälan? Eftersom ni nu ändå måste betala alla lån så är det ju ingen som vinner på att du blir åtalad?

Har du inget tidigare register tror jag inte att det är aktuellt med fängelse snarare villkorligt med nått inslag av vård. Angående offentligt försvarare kommer polisen fråga dig om det under förhöret och du kan då ange önskemål om du har nån speciell du vill ha sen sköter dom resten åt dig. Har själv blivit dömd för grovt bedrägeri och fick villkorligt samtidigt som jag gick på KBT.

Usch vad jobbigt du har det :( Tänker på dig och hoppas att allt går så bra det bara kan.

Finns det ingen möjlighet att din man tar tillbaka anmälan? Eftersom ni nu ändå måste betala alla lån så är det ju ingen som vinner på att du blir åtalad?
Finns nog inget som heter dra tillbaka en anmälan. Ett brott har ju begåtts och då är polisen skyldiga att utreda.

Är det fängelse i straffskalan har du rätt till en offentlig försvare men sen kan du bli skyldig för hela/delar av kostnaden om du blir dömd beroende på din inkomst

Finns nog inget som heter dra tillbaka en anmälan. Ett brott har ju begåtts och då är polisen skyldiga att utreda.

Ett brott som inte lyder under allmänt åtal kan dras tillbaka

En anmälan om brott som faller under allmänt åtal (t.ex. misshandel) kan inte "dras tillbaka". Polisen har nämligen en skyldighet att utreda alla ärenden som kommit till deras kännedom och som faller under allmänt åtal och åklagaren gör sedan en objektiv prövning för huruvida bevisen bedöms kunna räcka för fällande dom. Om målsäganden inte vill (och det har man ingen skyldighet att göra) delta i rättegången och åklagaren inte har någon annan bevisning så kan konsekvensen bli att åtalet läggs nen, men det är alltså inte målsäganden som avgör detta. I mål som faller under enskilt åtal (t.ex. förtal och förolämpning) gäller motsatsen, d.v.s. målsäganden kan själv lägga ner åtalet om han/hon ångrar sig. ( från lawline)

Enligt Lawline gäller detta:
Inom svensk rätt råder s.k. absolut åtalsplikt för de flesta brott. Det innebär att åklagaren är skyldig att väcka åtal om han eller hon bedömer att det finns tillräckliga bevis för att ett brott har begåtts och att det går att bevisa vem som har begått det. Detta innebär i sin tur att inte heller den som har blivit utsatt för brott bestämmer vad som ska hända med utredningen. Det finns alltså inget som heter att man kan ”ta tillbaka en anmälan” - See more at: http://lawline.se/answers/pafoljd-for-urkundsforfalskning#sthash.tGUDjm3z.dpuf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp