Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Är du fastanställd? Och hur många tusen handlar det om som är tagna på hans namn?
Jag är sjukskriven efter haft hjärntumör/ depression så min inkomst ligger på 145.000 om året, lånen som min man borgar för ligger på 380.000

Hur kan jag ha fått så mycket lån med min inkomst som sjukskriven?

Vår son med fru kommer hem i helgen, då ska jag njuta.. Sen sen, har jag nog bestämt mig!
Jag gör en anmälan hos polisen, mejlar kopia på den till samtliga långivare. Skriver till min man vilka han ska ringa med mera.
Sen checkar jag in på ett hotell nära vatten ett par dagar. Tar en paracetamolöverdos, med lite Atarax och spasmofen.
Sen hoppas jag att mina nära o kära får ett bra liv, jag har nog gjort mitt på denna jord. Men ska fundera lite till. Nu har posten vart här idag, mer inkasso, mer påminnelser.. Suck har ni känt detta någon gång? Har ni vart så dumma? Skuldsatta?

Gör inget förhastat nu. Majoriteten av folket på det här forumet har skulder nära miljonen. Genom att skada dig själv gör du andra i din omgivning illa också. Bolagen som varit slappa med kreditkontrollerna, det är dessa som ska skämmas. Att du gör det visar bara att du är en bra människa. Du satte bara igång någonting som inte gick att stoppa förrän nedförsbacken slutade vara nedförsbacke. Nu gäller det att du tar dig själv i kragen och tar dig upp igen. Lös det här, ge inte upp och bli stolt över dig själv!

Vår son med fru kommer hem i helgen, då ska jag njuta.. Sen sen, har jag nog bestämt mig!
Jag gör en anmälan hos polisen, mejlar kopia på den till samtliga långivare. Skriver till min man vilka han ska ringa med mera.
Sen checkar jag in på ett hotell nära vatten ett par dagar. Tar en paracetamolöverdos, med lite Atarax och spasmofen.
Sen hoppas jag att mina nära o kära får ett bra liv, jag har nog gjort mitt på denna jord. Men ska fundera lite till. Nu har posten vart här idag, mer inkasso, mer påminnelser.. Suck har ni känt detta någon gång? Har ni vart så dumma? Skuldsatta?

Jag kan känna igen känslan men jag är fast övertygad om att inget blir bättre genom att fly. Din man och ditt barn kommer att må så mycket värre då. Prata med din man så kan ni säkert hitta lösningar tillsammans! Stor styrkekram till dig och gör inget dumt mot dig själv!

Jag hade en period när lånen gick över styr efter en jäv dyr seperation.När en släkting fick reda på detta så gick han in och hjälpte mig ur denna situtaionen.Den totala summan var som störst ca 16000.Idag är det ca 2000 kr kvar sedan är jag fri.Släktingen jobba för övrigt på KF myndigheten.Jag vände mig till honom för att få råd och tips hur jag skulle gå till väga,om i fall att KF skulle bli inblandad.Rådet jag fick var enkelt men bestämt."Ge xxx i att låna för att lösa ett annat lån".Idag är han den som fick mig att inse,att man kan inte lösa sina privata problem,igenom att låna sig in och ur dom.Vi insåg snabbt jag och min f.d flickvän att släktingen blev en del av våran räddning.Inte nog med dom råden han gav oss,så bjöd han på en riktig läxa.Han avslutade med att säga dom här orden:Ta ett samlingslån,eller så kan ni få låna utav någon annan i er närhet,bara jag slipper se dig/er i våra register idag och för alltid".Han är den som jag kan ställa frågor till och få proffsiga svar 365 dagar om året.

Inte göra något dumt nu. Börja med att berätta för din man. Om han vill polisanmäla så får du ta det då. Tror ett stort steg för dig är att lätta på samvetet! Har ni hus, landställe eller bostadsrätt? Finns kanske möjlighet att få bort skulder genom att höja lån. Har jag gjort i höstas genom bluestep. Underbart!

Gör det inte. Jag har själv varit i de tankarna flera gånger men alltid hunnit stoppa mig själv med tanken, när blev pengar mer värda än mitt egna liv? Tänk också om det var i omvänd situation, att din man valt att avsluta sitt liv på grund av skulder. Skulder som du kanske hade kunnat hjälpa till med att ordna upp. Hur du hade känt om han hade gjort det. Du vet ännu inte hur din man kommer att reagera, tänk om det inte alls blir som du förväntar dig. Ingen vet ännu hur det kommer bli. Men både för din och din mans skull vore det bäst att berätta.

Jag förstår att det är för jävligt just nu och lösningen att slippa känna ligger inte långt bort. Men tänk på de dagar när du mår bra, hur det faktiskt känns att andas in frisk luft.

Det kan hända att det inte finns mer än att släppa allt till KF. Så många människor som idag har betalningsanmärkningar men som ändå kan fortsätta och leva ett bra liv trots motgångar.

Du är värd så mycket mer än du tror. Och en dag kommer du tacka dig själv att du aldrig gick till handling.

Många styrkekramar!

Självmordstankar är allvarliga saker och du bör kanske prata med tex Nationella hjälplinjen för att vända de tankarna. För det blir inte bättre för någon i din omgivning om du försvinner! Jag vet inte hur din man kommer reagera på skuldsituationen, men de i din närhet kommer alldeles säkert känna att du avslutade ditt liv utan att ge dem en chans att förstå eller hjälpa till, det är inte någon frihet du ger dem, tvärtom.

Det finns vägar ut ur det hela också! Du behöver börja med att sammanställa alla lån du har, vad du betalar varje månad på dem, vilken summa som återstår, till vilken ränta, och hur lång tid som är kvar. Att veta dessa saker är att ta kontroll på situationen, att äga problemet. Det finns ca en halv miljon överskuldsatta i det här landet, så du är verkligen inte ensam om det här, det är viktigt att ta in. Givetvis finns ett eget ansvar inblandat, men lånecirkusen i Sverige har helt spårat ur - kreditgivarna bryr sig inte om hur din situation ser ut för i slutändan tjänar de mer pengar på de som har svårt att betala och de som styr landet har antingen ingen aning om hur de ska lösa problemet, eller så struntar de blankt i det. Det gör dig inte till en sämre människa eller "smutsig" som du skrev, men det är en självbild som är lätt att få eftersom så mycket i det sociala bedöms efter yta. Jag har själv känt så.

När du skrivit ner alla lån och fått hela bilden klar för dig är det dags att prata med din man. Han hade varit indragen i det här även om du inte tagit lån i hans namn, men precis som om du inte gjort det så behöver det inte drabba honom om han inte vill. Ett otroligt jobbigt samtal, det förstår jag, men det är något du måste göra i det här läget. När han är införstådd i situationen är det upp till honom om han vill vara med och få ordning på det här, eller inte, men då har du i alla fall gett honom möjligheten! En polisanmälan om urkundsförfalskning gör honom skuldfri, men det kan också finnas andra sätt att ta det vidare. Om ni äger er fastighet finns det kanske låneutrymme där? Beroende på vart du står efter det här finns det olika vägar framåt - ge inte upp!

Jag vill bara tacka för alla fina ord och tips. Ni e helt underbara! Tack för allt stöd
Jag har lite och fundera på.

Min man upptäckte en sak idag o ska kolla upp saker. Ser han nåt så ska han anmäla mig till polisen. Idag packade ja väskan. Ja vill ju leva så går till polisen p anmäler mig själv! Va tror ni? Sätter de mig direkt i häktet då? För sen vill ja inte åka hem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp