- Meddelanden
- 245
- Mottagna reaktioner
- 47
- Poäng
- 157
Vet du när dom kommer göra det eller är det redan gjort?Klarar du inkomstgränsens nu när man återinföra inkomstgränser hos csn igen?
Vet du när dom kommer göra det eller är det redan gjort?Klarar du inkomstgränsens nu när man återinföra inkomstgränser hos csn igen?
Sedan 1/7 -22.Vet du när dom kommer göra det eller är det redan gjort?
Ingen fara från min sida iaf, min fråga är ju lite gråzon, lätt att bli lite fundersamBer om ursäkt alla. Förstår nu att det gäller för dom som har skulder och utmätning. Är ny på det här, trodde det gällde för dom som innefattade skuldsanering också.

Ingen borgenär motsatte sej något om nått varken vid inledande el beslut. Det fanns med i texten i brevet som skickades ut hur det låg till med bilen. Det togs ju inget fr det borgenärerna skulle ha då vi fick stå får månadskostnaden själva.Ah ok, kommer vara ungefär samma värde för mig. Ingen borgenär som påpekade något? Inte heller i samband med beslut?
Nej precis, det borde ju vara upp till mig om jag vill leva på vatten och bröd till förmån för en bil köpt med pengar från ett privat lån. Samma sak som om jag sparar en massa och det växer i en fond, kan ju snabbt bli flera 100tkr om man har 70tkr i lön med två betalfria månader per år tex. Har väldigt svårt att se hur det kan hålla juridiskt till borgenärernas fördel i en tvist vid omprövning efter beslutad skuldsanering. Inga pengar har ju tillkommit.Ingen borgenär motsatte sej något om nått varken vid inledande el beslut. Det fanns med i texten i brevet som skickades ut hur det låg till med bilen. Det togs ju inget fr det borgenärerna skulle ha då vi fick stå får månadskostnaden själva.
Redan gjortVet du när dom kommer göra det eller är det redan gjort?
Jag bara funderar vidare kring det m bilen.. Vad är då eg skillnaden m att under skuldsaneringens gång få möjlighet äga en bil för 100 000 kr el ha ett sparande för lika mkt? Vet ju att det finns personer här som lyckas spara väldigt mkt under saneringen. Isf är väl det lika stor risk där att borgenärer begär omprövning eller? Som sagt..jag bara funderar nu.
Detta borde inte vara en fråga ens… för som sagt, låt bilen stå på Dina föräldrar under resterande del av skuldsaneringen, så behöver du inte fundera över detta mer…Kommer bli att mina föräldrar står på bilen anyways, vi tar risken vad gäller försäkring helt enkelt, som känns mindre än vid en ev omprövning. Ny bil måste jag ha, och en till skrutt á 30tkr är inget alternativ, jag har varken kunskap eller psyke för det.
Nästa steg blir att kolla att bilen inte har några skulder hos Transportstyrelsen imorgon.