Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gåva/bil vid skuldsanering?

Jag bara funderar vidare kring det m bilen.. Vad är då eg skillnaden m att under skuldsaneringens gång få möjlighet äga en bil för 100 000 kr el ha ett sparande för lika mkt? Vet ju att det finns personer här som lyckas spara väldigt mkt under saneringen. Isf är väl det lika stor risk där att borgenärer begär omprövning eller? Som sagt..jag bara funderar nu.

Jag bara funderar vidare kring det m bilen.. Vad är då eg skillnaden m att under skuldsaneringens gång få möjlighet äga en bil för 100 000 kr el ha ett sparande för lika mkt? Vet ju att det finns personer här som lyckas spara väldigt mkt under saneringen. Isf är väl det lika stor risk där att borgenärer begär omprövning eller? Som sagt..jag bara funderar nu.
Jag har också tänkt lite på det, jag undrar väl lite samma sak. Men där kan det ju härledas till att man sparat av förbehållet under en längre tid och kan uppvisa det. Jag kommer ju sitta i samma sits om några år, och har även tänkt att förvalta lite i isk-fonder.
Och i min omprövning är ju ingenting dolt alls, KFM vet att jag studerar 100% och jobbar 50%, lika synligt är det för borgenärerna. Med andra ord känns det som att en omprövning av borgenärerna pga bilägande känns svagt när intäkterna är kända, men omvandlingen från lån till pryl med ett värde kanske innebär något annat.

Vad jag uppfattar:

- Ja du behöver begära omprövning om du ska stå som ägare på bilen.

- Ja du behovet stå som ägare på bilen för att du är den som kommer att vara huvudsaklig brukare.

Vad ditt beslut blir utifrån hur du kalkylerar risken utifrån vad du tex själv har angivit om att du ser det som låg risk att du ska vara med i en olycka = lägger ingen värdering i det.

Hursom - väldigt snälla föräldrar du har!

Vad jag uppfattar:

- Ja du behöver begära omprövning om du ska stå som ägare på bilen.

- Ja du behovet stå som ägare på bilen för att du är den som kommer att vara huvudsaklig brukare.

Vad ditt beslut blir utifrån hur du kalkylerar risken utifrån vad du tex själv har angivit om att du ser det som låg risk att du ska vara med i en olycka = lägger ingen värdering i det.

Hursom - väldigt snälla föräldrar du har!
Sitter i kö till KFM kundtjänst nu och ska höra men räknar med att den kan tas vid omprövning. Punkt två är jag inte lika säker på, om det är någon reell risk egentligen.

Ja, mina föräldrar är guld.

Kul, skulle bli kopplad vidare men istället bröts samtalet efter 15 min väntan.
Inledningsvis sade kundtjänst att det förmodligen inte var någon större risk, att jag har möjlighet att yttra mig om det skulle bli tal om omprövning och kan då påvisa att det handlar om ett privat lån som betalas med tex fribeloppet. Gåva nämnde jag inte. Skulle ha blivit kopplad till någon för dubbelkoll men får väl ringa igen sen.

.......att jag har möjlighet att yttra mig om det skulle bli tal om omprövning och kan då påvisa att det handlar om ett privat lån som betalas med tex fribeloppet. Gåva nämnde jag inte. Skulle ha blivit kopplad till någon för dubbelkoll men får väl ringa igen sen.
Precis så jag tänker! Att du kan ju ha köpt bilen för pengar du själv sparat ihop med din buffert o betfria månader. El att du tar av det du får över för att betala ett lån. Vi hade själv lån på bil under vår sanering. Fick så klart stå för det själv från det pengar vi fick över vilket betydde att leva lite snålare för vår del.

Precis så jag tänker! Att du kan ju ha köpt bilen för pengar du själv sparat ihop med din buffert o betfria månader. El att du tar av det du får över för att betala ett lån. Vi hade själv lån på bil under vår sanering. Fick så klart stå för det själv från det pengar vi fick över vilket betydde att leva lite snålare för vår del.
Precis. Nu kommer det nog bli att föräldrarna står på den ändå. Hur mycket var/är er bil värd? Känns som det är det som ställer till det för mig.

Precis. Nu kommer det nog bli att föräldrarna står på den ändå. Hur mycket var/är er bil värd? Känns som det är det som ställer till det för mig.
Vid saneringens början var den nog värd ca 80000 men då hade vi lån på bilen o det ingick så klart inte i skuldsaneringen. Vi försökte sälja den i förmån för en billigare men vi hade fått restskuld o inga pengar till en annan beg bil. Och bil är ett måste där vi bor.

Vid saneringens början var den nog värd ca 80000 men då hade vi lån på bilen o det ingick så klart inte i skuldsaneringen. Vi försökte sälja den i förmån för en billigare men vi hade fått restskuld o inga pengar till en annan beg bil. Och bil är ett måste där vi bor.
Ah ok, kommer vara ungefär samma värde för mig. Ingen borgenär som påpekade något? Inte heller i samband med beslut?

Fast nu har hen skuldsanering och då utmäts ingenting.
Ber om ursäkt alla. Förstår nu att det gäller för dom som har skulder och utmätning. Är ny på det här, trodde det gällde för dom som innefattade skuldsanering också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp