Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gå ner i tid under skuldsanering.

Ah! Men då tror jag faktiskt du ska ompröva också. Om du nyttjar "mitt barn är under 8 eller har inte avslutat sitt första skolår".
Det kan vara en av dem få anledningarna utöver sjukskrivning som faktiskt kan godtas. Har dock inte läst något om den anledningen på forumet tidigare, så du får gärna återkoppla med hur ditt beslut slutade.
Ja jag får nog kolla upp detta.

Såklart är det inte för att jag vill utan detta är pga mitt barn pga vissa omständigheter. Jag får som sagt räkna på allt sen se.
Jag har en omprövning inne på just detta, dock min fru som går ner i arbetstid.
Noterbart är att vi har omvårdnadsbidrag så har rätt att gå ner i arbetstid.
Vet att i vägledning för KFM gällande omprövning att det kan vara ett godtagbart skäl för det.

Jag uppdaterar så fort beslutet kommit, bör komma närmaste veckan.

Jag har en omprövning inne på just detta, dock min fru som går ner i arbetstid.
Noterbart är att vi har omvårdnadsbidrag så har rätt att gå ner i arbetstid.
Vet att i vägledning för KFM gällande omprövning att det kan vara ett godtagbart skäl för det.

Jag uppdaterar så fort beslutet kommit, bör komma närmaste veckan.
Vi har med omvårdnadsbidrag. Ja gör gärna det :)

Just denna situationen är det TS ska vara försiktig med.
Du kan ju t.ex få svårt att få igenom en omprövning för att du på eget bevåg har sänkt din inkomst genom att gå ner i arbetstid.
Varför får du ingen sjukskrivning?

Joo jag förstår det kan vara svårt att få igenom men jag har då inget att förlora på att ansöka känns det som. Om jag blir nekad sänkt betalning får jag överväga helt enkelt om det är hållbart med så låg lön eller om jag kan prova jobba upp till 90% åtminstone istället för 100.

Enligt läkarna på psykiatrin är inte min diagnos / syndrom giltig anledning till fortsatt sjukskrivning. Fick en tidsbestämd period i höstas för att "känna lugnet och varva ner" men känner det inte var tillräckligt. Jag mår inte bra av att jobba hel tid just nu helt enkelt.

Skulle säga att det beror på anledning. Och ifall du omprövar.
Går du ner till 80% frivilligt utan någon vettig anledning och omprövar så att ditt belopp minskar kanske det finns någon borgenär som begär att saneringen ska avbrytas.
En omprövning initierad av gäldenären kan inte resultera i att saneringen avbryts, det är viktigt att alltid komma ihåg.

Man borde aldrig vara rädd för att ompröva, man kan inte bli så pass bestraffad att det inte är värt det. Speciellt inte om det handlar om att man får minskad inkomst, där har man ingenting att förlora. I ”värsta fall” får man bara avslag och tvingas fortsätta betala samma summa.

Jag valde att ompröva av lite olika anledningar.

Inför min omprövning ville jag däremot inte ompröva att jag fått minskad inkomst, då jag valt att ta tjänstledigt och studera. Detta då jag med tänkte att jag kan betala det jag ska även om jag har mindre i månaden, så det borde inte drabba någon borgenär.
Men de på KFM, tyckte att jag kunde ompröva även det. Så gjorde det och fick sänkt belopp att betala (nollplan).

Förhoppningsvis kommer jag in på högskola till hösten och har tre år till av studier.

Vi har med omvårdnadsbidrag. Ja gör gärna det :)
Fått beslut nu, KFM avslår min omprövning.
Då jag dels höjt min lön men även flyttat till billigare hyra.
Kan ju nämnas då, att de räknat ut mitt betalningsutrymme ökat med 2200kr före skatt men att de inte bedömer det som en väsentligt förändring.

Fått beslut nu, KFM avslår min omprövning.
Då jag dels höjt min lön men även flyttat till billigare hyra.
Kan ju nämnas då, att de räknat ut mitt betalningsutrymme ökat med 2200kr före skatt men att de inte bedömer det som en väsentligt förändring.
Okej förstår. Ja jag får se hur de blir för mig

Hej , om man vill/ behöver gå ner i tid från 100 till 80% under skuldsanering hur gör man då? Får man göra så utan att man ställer till de.?

När jag både sökte och blev beviljad skuldsanering så jobbade jag 100% men jag gick sedan ned till 93% och nu jobbar jag 85% sedan v.8. Självvalt och det går jättefint. Finns annat i livet att göra än att jobba ;)^^

Senast ändrad:
När jag både sökte och blev beviljad skuldsanering så jobbade jag 100% men jag gick sedan ned till 93% och nu jobbar jag 85% sedan v.8. Självvalt och det går jättefint. Finns annat i livet att göra än att jobba ;)^^

Självvalt med lägre betalplan? Eller klarar du ekonomin ändå? Jag blöder verkligen pengar just nu när jag är på 80%. Inte en optimal sits. Hoppas på lägre betalplan men får väl gå upp i tid när "domen" kommer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp