Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gällande Axo Finans

Sambon sökte 150.000 på 15 år hos Axo finans.
Fick mail att en bank gett det bästa erbjudandet och det var på 150.000 på endast 10 år.
Kan man alltså inte se vad de andra bankerna erbjöd?
Som hos lendo, där ser man ju vad alla erbjuder.

Sökte blanco lån på Axo Finans på 250.000:- och fick just nu ett SMS där det står följande: Hej din låneansökan är beviljad och bästa erbjudandet kommer från Santander, skuldebrevet skickas både på mail och post, Med vänlig hälsningar Axo Finnans....men dock har jag inte fått något på mail än från Santander men det bara gått någon timme sedan jag mottog SMS:et och jag fick heller inget veta om vad övriga lånegivare erbjöd, men kanske ointressant om nu Axo finans skött sitt jobb och valt ut det bästa mellan pest och kolera ränte mässigt iallafall :D och jag antar allt efter som lånet är beviljad så borde det vara på hela summan jag sökte 250.000:- det utgår jag ifrån i alla fall.

Sökte blanco lån på Axo Finans på 250.000:- och fick just nu ett SMS där det står följande: Hej din låneansökan är beviljad och bästa erbjudandet kommer från Santander, skuldebrevet skickas både på mail och post, Med vänlig hälsningar Axo Finnans....men dock har jag inte fått något på mail än från Santander men det bara gått någon timme sedan jag mottog SMS:et och jag fick heller inget veta om vad övriga lånegivare erbjöd, men kanske ointressant om nu Axo finans skött sitt jobb och valt ut det bästa mellan pest och kolera ränte mässigt iallafall :D och jag antar allt efter som lånet är beviljad så borde det vara på hela summan jag sökte 250.000:- det utgår jag ifrån i alla fall.

Får man fråga vilka dina förutsättningar var?

Får man fråga vilka dina förutsättningar var?

Taxeringsuppgifter 2013

Inkomst av tjänst 294 962
Underskott av kapital 82 248

Fastighetsinnehav:

Taxeringsvärde totalt: 1,025,000
Taxeringsvärde byggnad: 812
Taxeringsvärde mark: 213
Taxeringsvärde ägd del: 1 025
Antal ägare: 1
Ägd del: 100 %
Areal: 1118 kvm

Om det är det du menar med förutsättningar, och jag har krediter jag ska lösa för 220.000:- vilket jag angav i ansökan till Axo Finans men huslånet på 1,050,000:- kommer jag ha kvar såklart vilket jag betalar för i dag 2800:- inklusive amortering/mån men huset är värderat till 1,750,000:- av mäklare men inget som framkom i ansökan såklart, men min jävla bank Länsförsäkringarbank gav mig inget lån, och jag har bara 2 UC sökningar på tre år.

Taxeringsuppgifter 2013

Inkomst av tjänst 294 962
Underskott av kapital 82 248

Fastighetsinnehav:

Taxeringsvärde totalt: 1,025,000
Taxeringsvärde byggnad: 812
Taxeringsvärde mark: 213
Taxeringsvärde ägd del: 1 025
Antal ägare: 1
Ägd del: 100 %
Areal: 1118 kvm

Om det är det du menar med förutsättningar, och jag har krediter jag ska lösa för 220.000:- vilket jag angav i ansökan till Axo Finans men huslånet på 1,050,000:- kommer jag ha kvar såklart vilket jag betalar för i dag 2800:- inklusive amortering/mån men huset är värderat till 1,750,000:- av mäklare men inget som framkom i ansökan såklart, men min jävla bank Länsförsäkringarbank gav mig inget lån, och jag har bara 2 UC sökningar på tre år.

Dom är svåra dom traditionella bankerna. Anledningen till att jag frågade var att jag själv ska söka samlingslån inom kort.

Jo dom är verkligen det, vad jag hade hoppas på av min egen skit bank som jag skött mig klanderfritt i och såklart inga betalningsanmärkningar var att få en ränta på 2 till 3,5% nu får jag antagligen en ränta på runt 10% och kommer iallafall spara många sköna tusenlappar trots den höga räntan men jag kommer byta bank och om 6-12 månader försöka baka in det i mitt huslån i en ny bank och då kommer det se bättre ut med bara en kredit dock en hög men idag har jag sju olika på samma summa.

Jo dom är verkligen det, vad jag hade hoppas på av min egen skit bank som jag skött mig klanderfritt i och såklart inga betalningsanmärkningar var att få en ränta på 2 till 3,5% nu får jag antagligen en ränta på runt 10% och kommer iallafall spara många sköna tusenlappar trots den höga räntan men jag kommer byta bank och om 6-12 månader försöka baka in det i mitt huslån i en ny bank och då kommer det se bättre ut med bara en kredit dock en hög men idag har jag sju olika på samma summa.

Ja det enda raka är ju att samla ihop skiten. Får jag ett samlingslån även med skitränta räknar jag med ca 6000kr mindre att betala varje månad.

För er som är intresserad så ringde jag Axo Finans idag för att få lite info om mitt beviljade lån då jag ej fått något skulde brev än, men allt var i sin ordning och jag kommer få brevet på Måndag jag fick lånet på 250.000:- med en ränta på 8,65% vilket var överaskande bra då jag förväntat mig att få en ränta på en bit över 10% jag kommer nu städa bort en kredit kostnad på 10500:-/mån inklusive lite amortering, som jag har idag hos sju olika kortkreditgivare till en kortränta på 15 till 32% med detta lån blev månadskostnaden 2700:- kort och gott... jag får från ena dagen till den andra 7800:- lägre månadskostnad :) och givetvis kommer jag inte bara klippa korten utan att även säga upp dessa krediter, för om jag om ett år skall baka in det i mitt huslån kommer man bara se en kreditgivare i mitt UC och även om summan är hög så är det faan så mycket bättre än att banken ser 7-8 stycken olika kreditgivare. Och hur hamnade jag i denna sitts med så mycket kreditskulder, ja inte för att jag på något vis är köpgalen eller spender på uteliv och resor, jag måste överleva efter att formligen blivit RÅNAD av mitt ex för några år sedan på pengar och inventarier, men det är historia nu för äntligen ser jag ljuset i tunneln efter att kämpat varje...varje.. månad med betalningar i några år utan att få en enda betalningsanmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp