- Meddelanden
- 177
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 317
Diskussionen drog nog iväg lite grann. Att låna till investeringar gör alla. Bröderna Rausing som var på top 20 över världens rikaste individer på sin tid tog världens största privatlån för att lösa ut den ena brodern när de skulle dela på imperiet. Tror inte han sov dåligt på kvällen. Är man 20 något och vill flytta ihop och ha eget, är det extremt få som har pengar till det. Köpte själv en villa 2014 för 3 milj, 85% belåning som idag är värd 6. Betalt cirka 700k i räntor sedan dess, bott gratis och får vid försäljning ett par miljoner netto om man tar hänsyn till inflation, vinstskatter etc. En ganska bra investering. Hade jag resonerat annorlunda och vägrat låna och istället hyrt i 10 år och sparat mellanskillnaden tror jag inte att jag hade haft 6 miljoner i kontanter idag att köpa hus för. Det djupa hålet jag grävde till mig själv med 1.7m i blanco gick inte till spel eller dyra klockor. Jag byggde jag ett hus värt 3.5m idag som drar in 35k i månaden. Trodde att det skulle ta flera år att få bort alla dåliga krediter men lyckades få ett stort samlingslån på huset som gör att jag sparade 4 år av mitt liv med högräntekrediter och istället kan njuta av mitt slit. Därför hamnade det i "jag lyckades" forumet.