Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor till Lån & Spar bank

från deras allmänna villkor:
"Betalning av annuitetslån, vari ingår amortering, ränta och avgifter, ska uppgå till lika stora månatliga belopp och beräknas så att krediten till fullo blir återbetald under den avtalade kredittiden. Har Banken enligt punkt 4 (Ränta) ändrat räntesatsen för krediten eller har Kunden utnyttjat sin rätt enligt punkt 13 (Förtidsbetalning) att helt eller delvis betala krediten eller finns det annat skäl kan dock kredittiden komma att förlängas eller förkortas utan föregående uppsägning. Sådan ändring har Banken rätt att göra när som helst under kredittiden. "

https://www.lsb.se/lana/privatlan

troligtvis har de

Bibehållen annuitet – falsk annuitet​

"Det här är den vanligaste typen av annuitetslån och precis som namnet antyder så bibehålls annuitetsbeloppet. För att kompensera för ränteförändringar justeras istället löptiden för lånet. En räntehöjning innebär ibland att det krävs några avbetalningar extra innan hela skulden är återbetalad, medan en räntesänkning kan innebära att lånet betalas tillbaka snabbare än beräknat."

läs mer om det här

https://www.ekonomifokus.se/bostad/kopa-bostad-guide/annuitetslan

"skulle räntan höjas mycket kraftigt finns risken att annuitetsbeloppet inte täcker upp den aktuella tidsperiodens räntekostnader. Eftersom skulden i så fall växer bör långivaren kontakta låntagaren, så att annuitetsbeloppet kan justeras. Sådana extremfall är dock ovanliga på den svenska lånemarknaden."

Senast ändrad:
Hej!
Har någon lån via denna bank?
Jag har läst en del omdöme via Trustpilot och det verkar vara en bra bank!
Funderar att söka via dem när jag ska lägga om mina lån inom kort.

Feedback uppskattas om nån kan dela med sig, tack!

Hej!
Har någon lån via denna bank?
Jag har läst en del omdöme via Trustpilot och det verkar vara en bra bank!
Funderar att söka via dem när jag ska lägga om mina lån inom kort.

Feedback uppskattas om nån kan dela med sig, tack!
Bara hört bra om dom, lite jobbig internetbank bara tydligen. Men finns hos typ alla låneförmedlare så kör via en förmedlare är mitt tips

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp