Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor till Lån & Spar bank

Fick lån av dem 2017 trots 1,1 miljon i blanco. Fick 300k samlingslån och lösenkrav på endast 30k. Resten direkt in på kontot. Bästa räntan av alla mina lån, 4,54% då, 5,11% nu. Bra kundtjänst också, betalningsfria månader etc.

Kan inte rekommendera att söka direkt hos Lån & Spar bank. Tror nästan de hade gett mig ett bättre erbjudande via låneförmedlare istället, fastän jag sökte ett sk. medlemslån nu. Strax under 6% i ränta var ointressant för mig. De ville dessutom ge erbjudandet per telefon och var iskalla trots att jag tackade nej direkt.

Tar Lån & Spar Bank Bisnode utöver den självklara UC?

En fråga gällande Lån & Sparbank.. såg precis att min betaplan när man loggar in hos dom ligger till 2045.. det innebär en total kredittid för mig om 23 år.. lånet jag har tagit skulle vara på 15 år.. Någon som har liknande erfarenheter? Har de förlängt betalplanen för att få ner amorteringen i takt med att räntan höjs för att bibehålla samma månadskostnad? Detta känns ju helkonstigt?

En fråga gällande Lån & Sparbank.. såg precis att min betaplan när man loggar in hos dom ligger till 2045.. det innebär en total kredittid för mig om 23 år.. lånet jag har tagit skulle vara på 15 år.. Någon som har liknande erfarenheter? Har de förlängt betalplanen för att få ner amorteringen i takt med att räntan höjs för att bibehålla samma månadskostnad? Detta känns ju helkonstigt?
Ju mer du betalar desto mindre ränta och mer amortering betalar du så det är precis som det ska

Lägg in dina uppgifter här så ser du hur lånet ändras under tid

Lägg in dina uppgifter här så ser du hur lånet ändras under tid

Nje.. jag har redan en detaljerad betalplan med amortering och sluttid 2045.. självklart ökar amorteringen övert
Ju mer du betalar desto mindre ränta och mer amortering betalar du så det är precis som det ska

Jag förstår inte riktigt.. så den betalplanen jag laddar ned från lån & Sparbank med detaljerad amortering som ökar varje månad fram till slutddatum 2045 stämmer inte? Det kommer gå fortare än så?

Om de höjt räntan under tiden du haft lånet men ändå behållt månadskostnaden intakt, detta kommer leda till längre återbetalningstid då mer betalning går till ränta medan amorteringen sjunker.

Om de höjt räntan under tiden du haft lånet men ändå behållt månadskostnaden intakt, detta kommer leda till längre återbetalningstid då mer betalning går till ränta medan amorteringen sjunker.

Det är exakt så de har gjort. Är inte detta väldigt ovanligt? Tittar på mitt låneavtal.. jag har samma månadskostnad idag som 2022 när lånet las upp med en ränta om 3,69%. Aldrig varit med om att man tacklar det på detta sätt. Alltså genom att förlänga avtalsperioden när räntan höjs istället för att höja månadskostnaden. Dock kanske ganska skönt ändå.. med någon 1000:- mindre månadskostnad.. men surt att man amorterar så lite...!!

Det är exakt så de har gjort. Är inte detta väldigt ovanligt? Tittar på mitt låneavtal.. jag har samma månadskostnad idag som 2022 när lånet las upp med en ränta om 3,69%. Aldrig varit med om att man tacklar det på detta sätt. Alltså genom att förlänga avtalsperioden när räntan höjs istället för att höja månadskostnaden. Dock kanske ganska skönt ändå.. med någon 1000:- mindre månadskostnad.. men surt att man amorterar så lite...!!
Aldrig hört något liknande. Får dom ens göra så? Låter ju sjukt att dom själva ska höja återbetalningstiden. Jag menar om räntan på marknaden ökar så förstår ju jag som kund att det kommer resultera i en högre månadskostnad på mitt lån.

Varför ringer du dom inte? Kanske blivit något missförstånd. Jag tänker att deras längsta återbetalningstid är 15 år så att dom har ändrat till 23 år låter konstigt. Ring dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp