- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Hej alla, jag planerar att söka samlingslån aug/sep 2021 då alla ff är borta samt mitt underskott är rejält förbättrat. Har börjat kolla samtliga låneförmedlare men är inte helt klar än. De förmedlare som dels har många långivare och banker som jag inte redan har lån hos blir mitt 1:a handsval. I och med det har jag också fått upp ögonen för ”Lån & Spar bank”, så de låneförmedlare som har med dem kommer jag att välja. Verkar ha väldigt rimliga räntor; från 2,95-8,95% ränta. Jag kontaktade dem och frågade hur de tänker runt ”kreditvärdighet” om man som jag vill låna ca 300 k och lösa 2 andra lån för att få ner räntan. Idag fick jag svar, det är inte någon fullständig förklaring men ändå en ”hint” om vad de kräver. De skrev:
”Hej,
Tack för ditt meddelande.
Det är dessvärre väldigt svårt att svara på då vi tar hänsyn till flera faktorer. Men det ska inte ha gjorts flertal kreditupplysningar under 12 månader, det vill säga fler än 5-6 stycken för att det ska försämra chanserna. Vi erbjuder alltid dom allra bästa villkoren, oavsett om man söker direkt via oss eller en låneförmedlare.
Önskar dig en trevlig dag”
Någon som har erfarenhet av Lån & Spar bank eller någon utav de ”mindre kända” låneförmedlarna?
”Hej,
Tack för ditt meddelande.
Det är dessvärre väldigt svårt att svara på då vi tar hänsyn till flera faktorer. Men det ska inte ha gjorts flertal kreditupplysningar under 12 månader, det vill säga fler än 5-6 stycken för att det ska försämra chanserna. Vi erbjuder alltid dom allra bästa villkoren, oavsett om man söker direkt via oss eller en låneförmedlare.
Önskar dig en trevlig dag”
Någon som har erfarenhet av Lån & Spar bank eller någon utav de ”mindre kända” låneförmedlarna?
Låter bra och som ett vettigt alternativ för mig. Jag har själv inte haft koll på min UC hur länge som helst, men ändå ett antal år vid det här laget, innan dess trodde man ju bara att det handlade om att ”inte ha betalningsanmärkningar”, inte f-n förstod man att man hade ett kreditbetyg