Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor Betalningsanmärkningar

Hej! Jag har läst runt en hel del men förstår fortfarande inte hur allt med betalningsanmärkningar fungerar. Jag har ett par betalningsanmärkningar där summan är väldigt låg på bland annat UC jämfört med vad skulden är idag. Får det inte att gå ihop riktigt på vissa skulder heller. Uppdateras inte skuldsaldot där? Jag ska nu börja betala mer på mina skulder och skulle vilja få upp min kreditvärdighet. Jag har några fler saker jag undrar över.

Jag har förstått att betalningsanmärkningar ligger kvar i tre år för privatpersoner, då är det väl efter att skulden är betald?

När skulden är betald, uppdateras det inom det närmsta då att den är betald och ökar min kreditvärdighet?

Har ni några tips för att öka kreditvärdigheten utöver att betala skulderna och inte få mer förfrågningar på UC bland annat?

Tack på förhand! :)

Anmärkningen ligger kvar i 3 år från det datum den uppstod, oavsett om skulden är betald eller ej.

Vet inte hur det står till med uppdateringar till UC, jag har haft en skuld på 150 000 till Prioritet Inkasso, det har aldrig listats hos UC annat än när det låg hos kronofogden innan jag fick dom att dra tillbaka och göra upp en betalplan. Samma sak med Lindorff/lowell, syntes när det låg hos Kronofogden men inte när de tog tillbaka och jag fick en betalplan.

Jaha vad bra, jag har läst på flera sidor att det är tre år från att skulden är betald. I så fall försvinner alla anmärkningar förutom en nästa år, som försvinner två år senare ungefär :)
Anmärkningen ligger kvar i 3 år från det datum den uppstod, oavsett om skulden är betald eller ej.

Vet inte hur det står till med uppdateringar till UC, jag har haft en skuld på 150 000 till Prioritet Inkasso, det har aldrig listats hos UC annat än när det låg hos kronofogden innan jag fick dom att dra tillbaka och göra upp en betalplan. Samma sak med Lindorff/lowell, syntes när det låg hos Kronofogden men inte när de tog tillbaka och jag fick en betalplan.

Jaha vad bra, jag har läst på flera sidor att det är tre år från att skulden är betald. I så fall försvinner alla anmärkningar förutom en nästa år, som försvinner två år senare ungefär :)
Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det såg ut, men står det inte på Minuc.se när anmärkning försvinner "synlig till..." eller var har jag sett detta nånstans?

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det såg ut, men står det inte på Minuc.se när anmärkning försvinner "synlig till..." eller var har jag sett detta nånstans?
Jo det kanske det gör, jag vet inte. Jag tänkte köpa så jag kan följa mitt UC och se om min kreditvärdighet blir bättre när jag betalar skulderna och när förfrågningarna går ner :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp