- Meddelanden
- 13
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
Hej! Jag har läst runt en hel del men förstår fortfarande inte hur allt med betalningsanmärkningar fungerar. Jag har ett par betalningsanmärkningar där summan är väldigt låg på bland annat UC jämfört med vad skulden är idag. Får det inte att gå ihop riktigt på vissa skulder heller. Uppdateras inte skuldsaldot där? Jag ska nu börja betala mer på mina skulder och skulle vilja få upp min kreditvärdighet. Jag har några fler saker jag undrar över.
Jag har förstått att betalningsanmärkningar ligger kvar i tre år för privatpersoner, då är det väl efter att skulden är betald?
När skulden är betald, uppdateras det inom det närmsta då att den är betald och ökar min kreditvärdighet?
Har ni några tips för att öka kreditvärdigheten utöver att betala skulderna och inte få mer förfrågningar på UC bland annat?
Tack på förhand!
Jag har förstått att betalningsanmärkningar ligger kvar i tre år för privatpersoner, då är det väl efter att skulden är betald?
När skulden är betald, uppdateras det inom det närmsta då att den är betald och ökar min kreditvärdighet?
Har ni några tips för att öka kreditvärdigheten utöver att betala skulderna och inte få mer förfrågningar på UC bland annat?
Tack på förhand!