Frågor ang nytt bolån och bank

Fantastiskt! Grattis :)
Tack, det känns helt fantastiskt
Vi skulle kunna få in mer också då huset stod i värde för 3.3 milj hos SBAB och jag sa 3.
Men det känns inte bra, för ska vi inom kort sälja så känns de bra att man vet att man får en kontantinsats :)
Än att man överbelånat huset

Hur såg era förutsättningar ut, gällande inkomst , uc betyg?

Mitt betyg gick ner på 0.7 samma dag. Min mans betyg var sist jag såg det 1.1.
vi har sammanlagt blanco på 970 000, bolån 1,9 miljoner varav huset gick att få upp till 3 miljoner. Min inkomst 28 000 i månaden, hans är på dryga 50 000 i månaden + 4 barn

Tack, det känns helt fantastiskt
Vi skulle kunna få in mer också då huset stod i värde för 3.3 milj hos SBAB och jag sa 3.
Men det känns inte bra, för ska vi inom kort sälja så känns de bra att man vet att man får en kontantinsats :)
Än att man överbelånat huset

Det är bara att hoppas att ni får bra för huset den dagen ni säljer det. Beror ju på hur det ser ut på bokmarknaden den dagen och att ni säljer i rätt tid och det är rätt folk som tittar på huset. Att huset är värt 3.3 är inget som säger att ni får det. Det visar sig den dagen ni säljer. Kan både bli mindre eller mer.

Det är bara att hoppas att ni får bra för huset den dagen ni säljer det. Beror ju på hur det ser ut på bokmarknaden den dagen och att ni säljer i rätt tid och det är rätt folk som tittar på huset. Att huset är värt 3.3 är inget som säger att ni får det. Det visar sig den dagen ni säljer. Kan både bli mindre eller mer.
Precis! Därför vill jag inte lägga in allt blanco i huset! Då står man väl där med skägget i brevlådan sedan och har ingen kontantinsats!

Ja skulderna står på oss båda. Det är pengar vi rustat för, så båda är ju involverade i dom.
Får vi ungefär lika mycket som andra här sålt sina hus för så har vi ju antagligen både blancolånen betalda plus att vi har kontantinsatsen.
Vi blir gröna med våra skulder på Nordea, men det är ju fortfarande inte säkert att vi får lån för att vi är preliminärt godkända på lånelöfte..
hatar det här med bankerna, egentligen skulle jag kunna bo kvar för att slippa fundera och ringa banken! Haha!
Varför är du rädd för banken ? Tänker på spelandet ? Du får vell göra vad du vill med din lön ?

Jag har inte spelat på 3,5 år så det finns inga bevis kvar tror jag då jag inte har samma bank som när jag var aktiv :)
Men det sitter ändå en liten gnagande känsla, en rädsla för banken sen man var helt störd med pengar. Men det känns bra nu, jag tar tag i mina rädslor och det är väl det viktigaste

Jag har inte spelat på 3,5 år så det finns inga bevis kvar tror jag då jag inte har samma bank som när jag var aktiv :)
Men det sitter ändå en liten gnagande känsla, en rädsla för banken sen man var helt störd med pengar. Men det känns bra nu, jag tar tag i mina rädslor och det är väl det viktigaste
Okej , har dem kollar förut vid lånelöfte ? Andra lån eller innan utbetalning bolån ?
har nämligen typ 25 insättningar = 25 tusen , tagit ut 15 så minus 10 då , har kvar kontantinsats 700 och 100 tusen över , vet inte varför jag la in ens ”snabb” ökning dum tanke

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp