Frågor ang nytt bolån och bank

Ah ja , men tar dem mer än uc eller befinner uc:n hela risken ? Att man är skuldfri och inte har betalningsanmärkningar och sen årsinkomsten ?
Söker du lån på din bank så kan dom säkert kolla din konto historik bakåt i tiden för att se hur den ser ut.

A det kan dem nog , men är det vanligt vid lånelöfte ? Eller vanligare innan bolånet ska ut ? Du kan vell i princip ansöka på nätet få svar direkt och ha ett lånelöfte ?

A det kan dem nog , men är det vanligt vid lånelöfte ? Eller vanligare innan bolånet ska ut ? Du kan vell i princip ansöka på nätet få svar direkt och ha ett lånelöfte ?
Asså skojar du? Du har ställt samma fråga 9 ggr nu. Vad är du inte har fått svar på?

I övrigt är du värdelös på att skriva.

Vad är det du är orolig för egentligen?
Har man rent mjöl i påsen och en bra ekonomi så behöver man inte vara orolig för vad dom tittar på.

När vi sökte på nordax för något år sedan begärde de kontoutdrag för bolån. SBAB gjorde dock inte det

På onsdag försvinner två förfrågningar för mig och det verkar kunna ta ett tag till vi får köpa det andra huset. Så nu har jag bestämt mig att på torsdag görs en ff om att få lägga in ca 600 000 på bolånet! Känns så nervöst men många andra gör ju det så jag hoppas det går vägen för oss också!
då ser det ju eventuellt bättre ut på papper också inför nästa köp!
Nu återstår ju bara frågan vad SBAB säger om våra blancolån….

På onsdag försvinner två förfrågningar för mig och det verkar kunna ta ett tag till vi får köpa det andra huset. Så nu har jag bestämt mig att på torsdag görs en ff om att få lägga in ca 600 000 på bolånet! Känns så nervöst men många andra gör ju det så jag hoppas det går vägen för oss också!
Hoppas det går bra för er.

Återkom gärna och berätta hur det gått :)

Jag har pratat med SBAB och ärende är öppet för att få lägga in 600 000 i bolånet! Ingen är gladare än vi :)
Nu kommer det väl förhoppningsvis gå några månader/ett år till vi kanske får köpa det andra huset :)
Efter detta är inlagt i huset så kommer vi ha ca 370 000 i blanco så då borde det vara enklare att få ett nytt bolån sen :)

Jag har pratat med SBAB och ärende är öppet för att få lägga in 600 000 i bolånet! Ingen är gladare än vi :)
Nu kommer det väl förhoppningsvis gå några månader/ett år till vi kanske får köpa det andra huset :)
Efter detta är inlagt i huset så kommer vi ha ca 370 000 i blanco så då borde det vara enklare att få ett nytt bolån sen :)
Fantastiskt! Grattis :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp