- Meddelanden
- 388
- Mottagna reaktioner
- 372
- Poäng
- 477
Anledningen till att det skulle kännas konstigt att få behålla hela sin lön är ju att jag plötsligt skulle kunna spara ”massor” då jag redan är ”van” att leva minimalt.Frågor. Frågor. Frågor.
1. Om man får en betalplan med 0kr och ökar sin lön med typ 400kr/mån varje år under saneringen, behöver man då inte meddela KFM?
2. om man får en betalplan med 0kr betyder det att man får behålla HELA sin lön?
3. Omvårdnadsbidrag (barn med ADHD, räknas det som inkomst?)
4. Om barnet, 20 år bor hemma och betalar tex 2.000kr/månaden till ”mig” räknas det som inkomst?
5. När anses det att ett hemmaboende barn måste betala hemma enligt KFM?
6. OM man har 2 myndiga hemmaboende barn, blir det betalplan på 5 år per automatik för att de är ”gamla”?
7. Vilket belopp på skatteåterbäring tar KFM, om man tex gör reseavdrag och får tillbaka, får man behålla något?
8. Hur ”dyr” bil får man ha?
9. Om skulderna klassas som ren konsumtion, är det avslag direkt då?
10. Hjälper det att gråta?
11. Kan man bli tvingad att flytta under en pågående Skusa för att ett barn plötsligt flyttar hemifrån och man då bor för dyrt? Tänker att man inte får någon lgh med skusa.
12. Hur ofta omprövas skusan av KFM om man inte har gjort eller fått några förändringar mer än en löneförhöjning på 400kr?
13. Gäller betalplanen alla 5 år eller omprövas den med ett jämt intervall?
14. Om man efter skusan ansöker om tex kreditkort för att man äntligen har råd att resa och vill hyra en bil och de kräver ett kreditkort för bilhyra, är det omöjligt att få?
15. Kan man få en betalplan med 230kr att betala varje månad?
Det känns ju helt overkligt att jag skulle få behålla hela min lön. Hade ju varit fantastiskt skönt då man hade haft samma inkomster men betydligt lägre utgifter. Gjorde testet på KFM och det ser grönt ut och att min betalplan skulle vara 0kr (kanske inte stämmer den men ändå).