Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga så ringer jag och frågar

Ståt ca 7300 kr I månaden. Betalar ungefär samma nu fast så klart mer ränta till olika långivare.
Såg att collector och ica banken erbjuder 500 k i 15 år. Kostnaden blir ca 5300 kr till samma ränta I månaden. Jag förstår att det blir mycket dyrare i slutändan men sänker min månadskostnad med 2000 k vilket skulle göra mycket för mig idag.
Blir svårt det här.

Ståt ca 7300 kr I månaden. Betalar ungefär samma nu fast så klart mer ränta till olika långivare.
Såg att collector och ica banken erbjuder 500 k i 15 år. Kostnaden blir ca 5300 kr till samma ränta I månaden. Jag förstår att det blir mycket dyrare i slutändan men sänker min månadskostnad med 2000 k vilket skulle göra mycket för mig idag.
Blir svårt det här.
Fast du måste ta med alla admin avgifter de långivarna tar med. De du nämner kör väl bara automatiserade beslut så då är ju risken större att du får direktavslag.

Tack så jättemycket för hjälpen och nej jag skulle aldrig skylla på dig. :)
Jag bokar in ett möte istället.
Återkommer med uppdatering så småningom.
Bra med möte! Räntan han sa är om du är baskund. Är du premiumkund så kommer du få bättre ränteerbjudande och därför är det bra med möte för då kan du erbjuda flytt av tjänstepension. Du kan under mötet säga att du har kikat på andra banker där man kan låna på 15 år och att det känns lockande att få ner månadsavgiften men att du först vill kolla med "din" bank och se vad de kan erbjuda.

Bra med möte! Räntan han sa är om du är baskund. Är du premiumkund så kommer du få bättre ränteerbjudande och ärför är det bra med möte för då kan du erbjuda flytt av tjänstepension. Du kan under mötet säga att du har kikat på andra banker där man kan låna på 15 år och att det känns lockande att få ner månadsavgiften men att du först vill kolla med "din" bank och se vad de kan
Tack för tipset. Har redan lämnat in fullmakt via mina sidor för att kunna flytta pensionen. Nu blir det att boka in ett möte och se vart det leder till.

Fast du måste ta med alla admin avgifter de långivarna tar med. De du nämner kör väl bara automatiserade beslut så då är ju risken större att du får direktavslag.
Jo det har du rätt i. Har ju lån hos ica banken men har kollat runt och dem verkar vara väldigt svåra att ha å göra med.

Tack för tipset. Har redan lämnat in fullmakt via mina sidor för att kunna flytta pensionen. Nu blir det att boka in ett möte och se vart det leder till.
Ok men jag tänkte att pensionsflytt skulle vara din "trumfkort" för att få lägre ränta. Om du flyttar pensionen innan mötet så kan det förstås fortf vara bra men inte så mkt utrymme för förhandling? Men jag kanske tänker fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp