Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga så ringer jag och frågar

Jag kan absolut ringa men misstänker starkt att de kommer säga att det är svårt att svara generellt på sådana frågor utan det beror på hur ekonomin ser ut hos den jag frågar åt.
Vill du fortf att jag ringer?
Jag förstår det. Du få jättegärna ringa om du har tid och lust. Kanske får något svar eller mer förtydligandet om vad som gäller osv.

Jag förstår det. Du få jättegärna ringa om du har tid och lust. Kanske får något svar eller mer förtydligandet om vad som gäller osv.
Du får skriva här dina förutsättningar, inkomst, andra lån på Uc och annat som kan vara bra att ta med som t ex åldersspann (30-40 ex), anställning etc.

Du får skriva här dina förutsättningar, inkomst, andra lån på Uc och annat som kan vara bra att ta med som t ex åldersspann (30-40 ex), anställning etc mi
Inkomst 360 k
Uc betyg 0,7
1 ff
Mina lån
Santander 177 k 10,29% 2357 kr i månaden.
Ica banken 51 k 11,93% 771 kr i månaden
Wasa kredit 126 k 9,7% 1724 kr i månaden
Dnb finans 69 k 12,03% 980 kr i månaden
Avida finans 47 k 10,55% 621 kr i månaden
Resurs bank 56 k 10,87% 669 kr i månaden
Svenday bank 30k 10,25% 372 kr i månaden
Ålder 40+ gift ett barn.
Fastanställd 30k före skatt.

Inkomst 360 k
Uc betyg 0,7
1 ff
Mina lån
Santander 177 k 10,29% 2357 kr i månaden.
Ica banken 51 k 11,93% 771 kr i månaden
Wasa kredit 126 k 9,7% 1724 kr i månaden
Dnb finans 69 k 12,03% 980 kr i månaden
Avida finans 47 k 10,55% 621 kr i månaden
Resurs bank 56 k 10,87% 669 kr i månaden
Svenday bank 30k 10,25% 372 kr i månaden
Ålder 40+ gift ett barn.
Fastanställd 30k före skatt.
Är det samlingslån på 500 k du är ute efter?
Lån sammanlagt 556 k?
Kund i Nordea sen 15 år?
Inget bolån?
Försöker tänka ut vad de ev kommer fråga om!

Är det samlingslån på 500 k du är ute efter?
Lån sammanlagt 556 k?
Kund i Nordea sen 15 år?
Inget bolån?
Försöker tänka ut vad de ev kommer fråga om!
Ja helst hela summan men det står ju att de erbjuder max 500 k.
Inga bolån.
Har varit kund hos dem i evigheter, har aldrig haft en annan bank. Har personkonto.
Ca 250 i tjänstepension som går att flytta.
Skulle underlätta för mig att kunna beta 5000 ish i månaden istället för 7500 som jag har det idag.
Aldrig varit sen med betalningarna och sköter dem prickfritt.

Ja helst hela summan men det står ju att de erbjuder max 500 k.
Inga bolån.
Har varit kund hos dem i evigheter, har aldrig haft en annan bank. Har personkonto.
Ca 250 i tjänstepension som går att flytta.
Skulle underlätta för mig att kunna beta 5000 ish i månaden istället för 7500 som jag har det idag.
Aldrig varit sen med betalningarna och sköter dem prickfritt.
Ok, tack! Gör ett försök nästa vecka och återkommer!

@Banglor

Enligt den personen jag pratade med på Nordea så är det inte alls omöjligt att bli beviljad samlingslån 500 k.
Med utgångspunkt fr din Uc på 0,7 som du skrev att du hade så sa han att räntan skulle hamna på ca 9,2%.
Du anger i ansökan att du vill samla lån och du betalar lånen själv, alltså det är inte Nordea som gör det åt dig!
Lånet kan läggas upp på 12 år max.
Jag frågade om man blir erbjuden ett lägre belopp om inte 500 k godkänns och han sa att man kan få ett lägre belopp beviljat.
Jag frågade om du skulle ringa in själv med ditt personnummer och då får ännu mer relevant information för ett beviljande men han sa att nej, det spelar ingen roll för de som svarar i kundtjänst får inte bevilja lån utan det görs på en annan avdelning efter inskickad ansökan.

Jag frågade om det skulle vara till din fördel om du bokar möte på ett Nordea kontor och han sa att det kan löna sig att göra det och ev prata om att flytta sin tjänstepension och lägga upp en plan och då få ett bättre erbjudande än om man bara skickar in en ansökan.

Vill bara understryka att jag ovan återger det samtal jag hade med Nordea. Om det av ngn anledning blir avslag ändå så hoppas jag att du inte tycker att jag vilselett dig.

Nummer till Nordea om du vill ringa 0771 22 44 88. Du identifierar dig med kod eller bank id men har du appen så kan man ringa direkt fr appen. Det har inte jag då jag är kund i en annan bank.

Jag skulle rekommendera dig att boka tid med ditt bankkontor.

@Banglor

Enligt den personen jag pratade med på Nordea så är det inte alls omöjligt att bli beviljad samlingslån 500 k.
Med utgångspunkt fr din Uc på 0,7 som du skrev att du hade så sa han att räntan skulle hamna på ca 9,2%.
Du anger i ansökan att du vill samla lån och du betalar lånen själv, alltså det är inte Nordea som gör det åt dig!
Lånet kan läggas upp på 12 år max.
Jag frågade om man blir erbjuden ett lägre belopp om inte 500 k godkänns och han sa att man kan få ett lägre belopp beviljat.
Jag frågade om du skulle ringa in själv med ditt personnummer och då får ännu mer relevant information för ett beviljande men han sa att nej, det spelar ingen roll för de som svarar i kundtjänst får inte bevilja lån utan det görs på en annan avdelning efter inskickad ansökan.

Jag frågade om det skulle vara till din fördel om du bokar möte på ett Nordea kontor och han sa att det kan löna sig att göra det och ev prata om att flytta sin tjänstepension och lägga upp en plan och då få ett bättre erbjudande än om man bara skickar in en ansökan.

Vill bara understryka att jag ovan återger det samtal jag hade med Nordea. Om det av ngn anledning blir avslag ändå så hoppas jag att du inte tycker att jag vilselett dig.

Nummer till Nordea om du vill ringa 0771 22 44 88. Du identifierar dig med kod eller bank id men har du appen så kan man ringa direkt fr appen. Det har inte jag då jag är kund i en annan bank.

Jag skulle rekommendera dig att boka tid med ditt bankkontor.
Tack så jättemycket för hjälpen och nej jag skulle aldrig skylla på dig. :)
Jag bokar in ett möte istället.
Återkommer med uppdatering så småningom.

Vad skulle månadskostnaden hamna på om jag nu får 500 k till 9,2% på 12 år? Är inte så bra på matte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp