Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fråga om Ferratum kreditkonto

Kan någon med säkerhet säga hur ferratum skickar sina årsbesked och om de gör de alls. Har frågat dom men vill höra från kunder och deras erfarenhet och hur det är idag.

Vore toppen om ni kunde svara ASAP.

Tack

har haft ferratum i ca 3 år, kan inte minnas att de ngn gång har skickat ngt med vanlig post!

har haft ferratum i ca 3 år, kan inte minnas att de ngn gång har skickat ngt med vanlig post!
Stämmer, man måste be om att få det, det skickas aldrig ut automatiskt och inte med vanlig post Jag har alltid mejat dem och fått svar med årsbesked via mejl. Jag gjorde så även i år.

Någon som lånat av dessa nyligen? Ringer dom upp samt om jag ansöker efter 15000? Får man upp om man blir beviljad mindre?

Hej, har haft en limit där på 1000 kr i ca 2 års tid.
Man kan inte ansöka om en höjning utan det de säger är att om/när möjligheten att höja finns så skickar de ett meddelande.

JAg trodde att de skulle erbjuda en höjning nu när inkomsten för 2016 har uppdaterats men nej, så blev det inte.

Ringde idag för att fråga hur det går till och vad det beror på att jag inte får möjligheten att höja krediten (tidigare har jag chattat med kundtjänst och de säger alltid att det beror på tidigare historik, om man betalat i tid).

Så jag trodde att jag var spärrad då jag för flera år sedan fick en avbetalningsplan för ett lån.

Men det visade sig att de bara tittar på senaste inbetalningarna. Jag bad tjejen i telefonen titta hur det såg ut och hon sa att jag varit sen i maj. JAg frågade hur många dagar och hon sa 4 dagar.

Hade ingen aning att de var SÅ petiga. När ff datum inträffar på en fredag eller en helg så har det hänt att jag betalat måndagen därpå men som sagt har skött den här krediten varenda månad men nu vet jag att det är betalning i god tid innan ff datum som gäller så får jag se om det blir ngn höjning.

Hur har det gått för er andra som har Ferratum krediten? Har ni blivit erbjudna höjning? Meddelar de via mejl? Vad har ni för erfarenheter?

JAg blev erbjuden en höjning av Flexlimit efter ca 6 månader men där har jag också varit ngn dag försenad ibland. Men de höjde från 5000 kr till 10 000 kr.
Usch hatar det här skitbolaget, Ferratum, Vivus, Easy credit och allt vad de heter... de tar så jäkla höga räntor att det är sanslöst. Gå in på Credway eller Fairlo, mycket bättre räntor där ';)

Jag har haft ferratum ca 1 år nu, betalar varje månad i tid, loggade in igår av en slump för att kolla, då stod det att jag fick höja kredit gräns från 15 till 25000, accepterade det och blev beviljad höjning på 1 sek.. konstigt att jag inte fått någon info varken via telefon eller mail om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp