Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fråga om Ferratum kreditkonto

Har kreditkontot. Jag var sen förra månaden och fick väl några mail som påminnelse men inget mer... Betalade in i mitten av månaden. Tog sen ut rubbet igen.

Den här månaden är jag med sen, skulle vara inbetalt 28e men redan i lördags 2a fick jag ett sms och ett till igår om att de lagt på 60kr på fakturan (fick inget sådant förra månaden) plus att det ringt 2 ggr idag från både Göteborg och Stockholm... gällande Ferratum.

Är det här för att jag är sen andra månaden i rad eller för att jag tog ut hela krediten eller är det fler som råkat ut för att de ringer o messar helt hysteriskt efter bara några dar?
Ska betala in nu men det är ju rena förföljelsen känns det som. När min kredit är klar ska jag aldrig mer ta ut/låna hos Ferratum.

Mig ringer dom varje dag och skickar tusen sms och mail. Värsta företaget hittills faktiskt..

Fy.Jag läste tidigare att du också varit sen förut men då verkade det lugnare? Så då kanske de har ändrat taktik.

Jag vill i vilket fall varna er andra om ni vill ha en lugnare vardag... välj inte Ferratum om ni inte betalar prick i tid.

Hej jag fick precis detta från Ferratum
De enda brev vi skickar ut är varning om uppsägning av lån.
Allt annat sker digitalt.

Men jag betalar ju till SVEA, skickar de ut påminnelse? Någon som vet?
Kommer endast påminnelse på mejl men om.du är sen med 2 betalningar kommer ett rekommenderat brev

Jag är sen med 2 månader och fick samma dag ett sms om viss summa för omgående inbetalning för att krediten inte skulle sägas upp, och ett mail om detsamma.
Någon timma senare fick jag ett mail till där det stod att jag fortarande inte gjort inbetalningen (och felaktig hänvisning till mail skickat en vecka bakåt vilket alltså vara några timmar bakåt..) och därför har de nu skickat ett brev till mig.

Är det ett vanligt brev eller det rekommenderade?

Jag kommer inte hämta ut något rekommenderat för mitt leg har gått ut. Eller kan ett bud hämta det åt mig med sitt (godkända) leg och intyga att jag är jag ?

Fy fan vad jag längtar till skatteåterbäringen så jag kan lösa skiten. Hade tänkt betala rubbet i december men fick lov att laga bilen... så dum som jag var betalade jag inte in något alls. Tycker ändå inte att jag ska förtjäna rena trakasserier via sms och telefonsamtal.

Undvik Ferratum det är mitt råd, fy tusan.

Fy fan vad jag längtar till skatteåterbäringen så jag kan lösa skiten. Hade tänkt betala rubbet i december men fick lov att laga bilen... så dum som jag var betalade jag inte in något alls. Tycker ändå inte att jag ska förtjäna rena trakasserier via sms och telefonsamtal.

Undvik Ferratum det är mitt råd, fy tusan.
Det låter ju helt oseriöst, det är ju helt galet att man behöva stå ut med att bli trakasserad på det sättet.

Aldrig haft några problem med dom. Vet man att betalningen blir sen och säger till innan förfallodatum och visar när man betalt så har ja aldrig hört ett ljud från dom. Tycker dom vart bra att ha och göra med.

Någon som fått årsbesked från ferratum ännu? Skickas det per post eller email?
Jag har inte fått varken per post eller mail. Kollade hur det var förra året och då fick jag själv mejla dem för att få besked.Har mejlat dem idag också för 2017.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp