Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga angående Viakonto o vivus

Om jag va du skulle jag släppa de...dom kommer skicka de till gothia inkasso..de gjorde dom ju me mitt för 2 månder sen..så kontaktar du de inkasso bolaget ist:)
Ja jag släpper dettror jag Dom är luriga för i mailen man får så står det vivus inkasso men dom vägrar att svara om det är deras inkassobolag el om dom kommer skicka det vidare

Om det stämmer att Vivus skickar till Gothia istället för Kfm så är det väldigt positiva nyheter!!!! Har själv ett lån hos dem (jag veeeet, säg inget! räddade en akut situation!) Har inte betalat det de skulle ha 19/12, ca 3000 kr, har fått sms men inget efter nyår så börjar bli orolig om de skickat till kfm.

Samma hör mitt förföll 19/12 och funderar på vad som händer har fått en påminnelse som står från vivus inkasso men står inte att det äter inkassokrav ngnstans utan utformat som en påminnelse.

Mitt lån är på 18 000 kr har betalt 10 st gånger till dem på 3300 kr styck, över 30 000 men lånet har inte amorterats (700kr typ) nåt.

Vivus är det hemskaste lån jag haft.

Skulle gärna vilja att det går till gothia finans och man får en avbetalning

Kronofogden efter 20 dagar är väl lite snabbt?

Först påminnelse och sedan när det gått till inkasso har man väl lagstadgad 10 dagar på sig?

Jag har både vivus och onea - avskyr båda två onea ledde till vivus.
Dyraste krediterna jag ngnsin haft.

Man vet ju aldrig med Vivus... de gör lite som de vill. Sen blir man ju orolig när jag inte hört ngt fr dem, jag vet sen tidigare hur mkt de ringer, smsar och skickar mejl... dagligen.

Samma hör mitt förföll 19/12 och funderar på vad som händer har fått en påminnelse som står från vivus inkasso men står inte att det äter inkassokrav ngnstans utan utformat som en påminnelse.

Mitt lån är på 18 000 kr har betalt 10 st gånger till dem på 3300 kr styck, över 30 000 men lånet har inte amorterats (700kr typ) nåt.

Vivus är det hemskaste lån jag haft.

Skulle gärna vilja att det går till gothia finans och man får en avbetalning

Om du redan har betalat 10 ggr så kanske Vivus kommer att erbjuda dig en avbetalningsplan utan ränta! Det gjorde de när jag hade ett lån där förut och hade förlängt i typ 12 månader.

Men jag hoppas också på Gothia i så fall för att man då kan få avbetala betydligt snabbare än om man bara förlänger lånet.

Hej, är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig hur Viakonto och Vivus går till väga vid obetalda fakturer? Går det snabbt till inkasso och kronofogden ? Dom verkar svåra att få någon betalplan med har jag förstått.
Jag hade problem med mitt Vivus lån,mycket räntor och släppte det helt.Fick mycket sms och telefonsamtal från dom med hot om Kronofogden etc etc. Jag mailade dom med samma svar hela tiden om att jag vill ha avbetalningsplan.Till slut fick jag en avbetalningsplan med dom med fast ränta.Jag är nu fri ifrån dom och även betalat in min Onea lån.Kommer aldrig mer ha med dom att göra.

Jag hade problem med mitt Vivus lån,mycket räntor och släppte det helt.Fick mycket sms och telefonsamtal från dom med hot om Kronofogden etc etc. Jag mailade dom med samma svar hela tiden om att jag vill ha avbetalningsplan.Till slut fick jag en avbetalningsplan med dom med fast ränta.Jag är nu fri ifrån dom och även betalat in min Onea lån.Kommer aldrig mer ha med dom att göra.

Längtar tills jag själv kan skriva exakt samma sak.

Har målet 31 maj 2019 ska jag inte ha ngt med dom alls mer att göra

Fick du inte" om betalningsplanen ska börja gälla måste du ringa in innan (datum) annars återgår skulden till normalt"?
Det får jag hela tiden och jag vill inte ringa dom, det för med mail när jag fick lånet så varför ska jag ringa vid återbetalning? :mad:

Jag ringde dom och kom överens om att betala 2000kr /månaden,hade en skuld till dom på ca 23000 kr.Detta gjorde jag när dom meddelade mig om att dom ville ha en avbetalningsplan med mig.Men visst jag chansade dom kunde lika gärna skickat mig till kronfogden eller till en annan inkassobolag.Men nu fick jag hos deras egna inkasso,därav fick jag en låg fast ränta.Skickas det vidare så blir det säker dyrare med räntor osv. Lycka till och jag hoppas ni får en bra lösning på det hela.;);)

Av alla mina lån gick viakredit snabbast till inkasso, Gothia. Fick en ganska sjysst avbetalningsplan av Gothia.

Spärrade mig från Viaconto för 1 1/2 år sedan.... behöver nu VERKLIGEN låna hos de så jag klarar mig tills samlingslån inom några månader...De meddelar bara att det inte går att häva spärren...Finns det nåt sätt man kan gå runt och få spärren hävd?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp