Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga angående nytt billån, fått avslag

Då så lite update
Bilfirman pratade med Audi Finans och avslaget berodde på några extra förfrågningar förra året på min Bisnode så de såg en negativ trend därav de nekat och inget annat.

Fick däremot lånet på BMW finans istället hos MBilar
Blev en 320d Grand Turismo 190hk snåldiesel för 229.000:- Säljaren bjöd på motorvärmarinstallationen eftersom bilen saknade det.
BMW använde bisnode också kreditscore 8 alltså -GOD KREDITVÄRDIGHET-

Men jag skyller inte på VW Finans får skylla mig själv.

AdBlue nyttjas långt ifrån på alla dieselmotorer, endast dom som använder sig av SCR-rening för avgaserna.
Det kommer troligen på fler och fler fordon då man på ett enklare sätt kan få ner avgasvärden, och kraven för utsläpp blir väl strängare och strängare kan jag tro...

Då så lite update
Bilfirman pratade med Audi Finans och avslaget berodde på några extra förfrågningar förra året på min Bisnode så de såg en negativ trend därav de nekat och inget annat.

Fick däremot lånet på BMW finans istället hos MBilar
Blev en 320d Grand Turismo 190hk snåldiesel för 229.000:- Säljaren bjöd på motorvärmarinstallationen eftersom bilen saknade det.
BMW använde bisnode också kreditscore 8 alltså -GOD KREDITVÄRDIGHET-

Men jag skyller inte på VW Finans får skylla mig själv.
Jag har samma erfarenhet. Jag försökte ta ut en Audi Q4 (elbil) i höstas men pga många ff via Fairlo (typ 15+ senaste 12 månader) så fick jag avslag.
Jag tänkte byta till Polestar i stället till våren, dom tar UC så behöver inte oroa mig för Bisnode.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp