- Meddelanden
- 31 511
- Mottagna reaktioner
- 16 522
- Poäng
- 11 977
Både min bil och bilarna på kontoret är nyare än så. Ingen adblueAlla nyare diesel bilar finns det på eller typ sen 6 år, renar dieseln.
Både min bil och bilarna på kontoret är nyare än så. Ingen adblueAlla nyare diesel bilar finns det på eller typ sen 6 år, renar dieseln.
Va nog bombsäker på det utan att ha ha kollat infonBåde min bil och bilarna på kontoret är nyare än så. Ingen adblue
alla bilar som jag och mina kollegor har leasat/hyrt de senaste åren har haft det.Jag har samma erfarenhet. Jag försökte ta ut en Audi Q4 (elbil) i höstas men pga många ff via Fairlo (typ 15+ senaste 12 månader) så fick jag avslag.Då så lite update
Bilfirman pratade med Audi Finans och avslaget berodde på några extra förfrågningar förra året på min Bisnode så de såg en negativ trend därav de nekat och inget annat.
Fick däremot lånet på BMW finans istället hos MBilar
Blev en 320d Grand Turismo 190hk snåldiesel för 229.000:- Säljaren bjöd på motorvärmarinstallationen eftersom bilen saknade det.
BMW använde bisnode också kreditscore 8 alltså -GOD KREDITVÄRDIGHET-
Men jag skyller inte på VW Finans får skylla mig själv.
Va nog bombsäker på det utan att ha ha kollat infonalla bilar som jag och mina kollegor har leasat/hyrt de senaste åren har haft det.
Jaså? Jag antog alla EU6 klassade bilar var tvungen att ha det.AdBlue nyttjas långt ifrån på alla dieselmotorer, endast dom som använder sig av SCR-rening för avgaserna.