Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga angående nytt billån, fått avslag

Hej

Är så att jag köpte en bil en VW Arteon 2018 med 280hk i Augusti förra året för 329.000 sen 20% kontant insats inga problem. Nu efter några månader så vill jag köpa en billigare bil som drar mindre bränsle eftersom den går på bensin 280hk och även kostar 4300 i månaden på lånet.

Jag fick bra bud av Riddermark för min bil istället för att byta in den hos VW där jag ska köpa en annan bil men när jag ansökte om nytt lån via Audi finans så ville de ha helt plötsligt en medsökande. Frun funkade det inte med då hon har redan ett lån på VW Finans på sin bil sa dem så hon kan inte gå in som medsökande.

Får jag avslag pga att min nuvarande bil ej är inräknad som inbyte eller tror de att jag inte kommer sälja min nuvarande därav avslag på nytt lån? Min bil kommer hämtas av Riddermark har bevis på att jag fått bud av dem som jag accepterat
och skrivit under. Jag är lite skraj nu å sälja bilen för jag kanske blir nekad igen och inte kan köpa en annan bil

Nya bilen kostar en Audi a4 Allroad Quattro 299.000 drar mindre pga att det är en diesel på 190hk och får en månadskostnad på ca 2400:-Den gamla bilen har jag 244.500 kvar på lånet.

Varför fick jag avslag? Någon som varit med om det? VW,Skoda och Audi Finans är same shit i princip samma koncern

Har du pratat med finansbolaget? För du bör ju i gå ner i lång med denna deal.
Du får 249' för gamla bilen så då löser dom din kvarvarande skuld och du får nån tusenlapp över också.
Den nya bilen ska du ju lägga 60' i kontant så då blir ju nytt billån där på 240' plus lite uppläggningsavgift kanske.
Har du skött alla betalningar på nuvarande lånet så känns det ju inte som de tar en större risk än de redan har, snarare tvärtom då de för en bättre säkerhet i en högre värderad bil.

Du ska alltså sälja din finansierade bil till ett ställe och sedan köpa ny hos en vwhandlare?
Jag gissar att det skulle gå smidigare om allt görs på samma ställe

Har du pratat med finansbolaget? För du bör ju i gå ner i lång med denna deal.
Du får 249' för gamla bilen så då löser dom din kvarvarande skuld och du får nån tusenlapp över också.
Den nya bilen ska du ju lägga 60' i kontant så då blir ju nytt billån där på 240' plus lite uppläggningsavgift kanske.
Har du skött alla betalningar på nuvarande lånet så känns det ju inte som de tar en större risk än de redan har, snarare tvärtom då de för en bättre säkerhet i en högre värderad bil.
betalningarna är skötta utan anmärkning och ja jag går ner i månadskostnad 2300 istället för 4300. De skulle ringa dem imorgon för de tror också på att jag blir nekad för att jag ej gör inbyte hos dem så finansbolaget tror att jag ska köpa en till bil och ha 2 lån

Du ska alltså sälja din finansierade bil till ett ställe och sedan köpa ny hos en vwhandlare?
Jag gissar att det skulle gå smidigare om allt görs på samma ställe
Ja precis så tänkte jag Ridermark skulle köpa bilen och lösa mitt lån och det som blir över till mitt konto
betalningarna är skötta utan anmärkning och ja jag går ner i månadskostnad 2300 istället för 4300. De skulle ringa dem imorgon för de tror också på att jag blir nekad för att jag ej gör inbyte hos dem så finansbolaget tror att jag ska köpa en till bil och ha 2 lån
. Jag tror det skulle varit smidigare om jag bytt in den på samma ställe för då hade de sett att jag löser en bil och lånar till en annan. Tror det är jag själv som satt in mig i krånglet denna gång.

Köp hos riddermark? Är det alternativ?

Smidigast är nog att göra affären på en o samma firma.

Byta en bensinare till en törstig allroad? Säger detta som någon som kör diesel idag. Man gråter vid pumpen
Ja det var väl vid nyår det gick över 20? Magisk gräns.. jag har för mig jag betalade en liten bit över 21 kr sist jag stod och tankade jobbilen...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp