Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Folkias inkasso?

De har Svea Inkasso så det blir avbetalningsplan på max 3 månader

Det svaret har jag oftast fått också från dom. Men det är inte helt omöjligt. Jag fick en avbetalningsplan, inte gällande Folkia men ändå hos Svea, på cirka 1300:- för en faktura på cirka 6000:-. Jag vet inte hur många gånger det är räknat, men det är hög ränta på det eländet, så det är nog delat på 6 gånger, eller möjligtvis 5 gånger,

Det är bra, för då får jag tid på mig även om jag förmodligen kan betala av den snabbare när jag kan. Men utan dödande tvång, vilket bör vara bäst för alla parter.

Jag skickade ett meddelande på deras sida och bad helt enkelt om det lägsta möjliga beloppet. Kanske är annorlunda om man kommer direkt till en handläggare eller något.

Senast ändrad:
Jag fick till svar från Svea när jag bad om längre än 3 månader på mitt Folkialån att det var Folkia själva som bestämt att de inte godkände på längre tid. Samma svar fick jag på mitt SMSkreditlån max 3 månader hos Svea.

Jag fick till svar från Svea när jag bad om längre än 3 månader på mitt Folkialån att det var Folkia själva som bestämt att de inte godkände på längre tid. Samma svar fick jag på mitt SMSkreditlån max 3 månader hos Svea.
Förmodligen skitsnack från Sveas sida. Titta på inkassokravet om det står att de övertagit fordran. Står det det så innebär det att Svea har köpt fordran, och Folkia har inte det minsta att säga till om längre.
Mina fordringar för Både Folkia och Kredit365 (Folkia är dock kreditgivare) har Svea köpt.

Förmodligen skitsnack från Sveas sida. Titta på inkassokravet om det står att de övertagit fordran. Står det det så innebär det att Svea har köpt fordran, och Folkia har inte det minsta att säga till om längre.
Mina fordringar för Både Folkia och Kredit365 (Folkia är dock kreditgivare) har Svea köpt.

Dom köper väl i princip alla. Tror dom har köpt alla mina åtminstone. Folkia, Ferratum, Kredit365 och SMSkredit. Men det ska gå ett tag först, så inte säkert dom hunnit köpa allas fordringar direkt på några dagar bara. Tar någon vecka, men man brukar få ett blått brev om övertagandet varje gång om man läser dom.

Men blev faktiskt förvånad när dom svarade att jag fick betala cirka 1300:- på cirka 6000:-, det måste ju innebära MINST 5 månader. Förmodligen är det 6 månader. Ska kolla posten närmare inom ett par dagar så får jag bekräftelse.

Även om de köpt fordran beviljar de inte längre än 3 månader på Folkia och Smskredit

Man kan alltid försöka. Skicka hellre ett meddelande också och be om avbetalningsplan, att ni har det svårt och vill ha ett så lågt belopp som möjligt. Det kan gå är min erfarenhet som sagt.

...och det gäller bolag som har kopplingar till dom du nyss nämnde. Fast det spelar ingen roll, eftersom det numer är Svea som äger fordringarna. Skyller dom på andra företag är det felaktigt då det är Sveas fordringar när dom köpt dom.

Min personliga erfarenhet är att Svea är skitsvåra jag gjorde båda delarna först mejlade jag och skrev att jag inte klarade av att betala mer än på 5-6 månader men de svarade att 3 månader inte mer. Jag ringde då upp och talade både med kundtjänst och handläggare och samma svar där. Hur mycket jag än bönade och bad så var det tvärt nej för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp