Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytta till dk med skulder

Jag har lyckats samla på mig 1 miljon i skulder till banker pga massa olika grejer. Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.

Har fått ett hyfsat bra jobb i Danmark och kommer med stor sannolikhet flytta dit. Som jag förstått det så kan inte kronofogden dra in mina pengar där. Tanken är att göra rätt för mig och betala av mina skulder i Sverige om några år när jag har de lite mer stabilit i dk.

Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på om någon vill dela med sig av det.

Är det möjligt köpa sig en bostad i dk utan att kronofogden blandar in sig?

Jag är folkbokförd hos min pappa i Sverige, måste jag registrera nånstans vart jag flyttar i dk?

Begår jag ett brott? Om jag förstått de rätt så är det inte brottsligt med skulder till banker. Har ej skatteskulder.

Tar gärna emot lite tips o trix med tack.

Jag har lyckats samla på mig 1 miljon i skulder till banker pga massa olika grejer. Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.

Har fått ett hyfsat bra jobb i Danmark och kommer med stor sannolikhet flytta dit. Som jag förstått det så kan inte kronofogden dra in mina pengar där. Tanken är att göra rätt för mig och betala av mina skulder i Sverige om några år när jag har de lite mer stabilit i dk.

Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på om någon vill dela med sig av det.

Är det möjligt köpa sig en bostad i dk utan att kronofogden blandar in sig?

Jag är folkbokförd hos min pappa i Sverige, måste jag registrera nånstans vart jag flyttar i dk?

Begår jag ett brott? Om jag förstått de rätt så är det inte brottsligt med skulder till banker. Har ej skatteskulder.

Tar gärna emot lite tips o trix med tack.
Du kan börja med att googla "folkbokföringsbrott"

Du kan börja med att googla "folkbokföringsbrott"
Googlade ser inga konstigheter där, man kan ha dubbel bosättning o man kan va folkbokförd i utlandet också, och det ska registreras till utlandet att man bosätter sig där. Då är min nästa fråga, om danska myndigheter delar med sig av uppgifter till Sverige om min bosättning där? Även om dem gör det har jag svårt att se att kf försöker dra in skulderna från dk

Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.
Det är inte mycket bättre i Danmark heller.
Med tanke vårt nära samarbete med Danmark och Norge kan jag tänka mig att man delar information bland myndigheter kring folk som bryter mot svensk lag, men jag har inga bevis för detta.

Tycker dock det är märkligt beteende att fly sina konsekvenser av sina handlingar och inte gör rätt för sig.

Kronofogden gör inget i Danmark

Någon har skrivit här att man skriver sig på en adress där man saknar ”fysisk” brevlåda!
att man ej anmäla sin flytt till skatteverket.
Att man ej vara skriven hos anhöriga annars KRF tar deras saker.
att man ska ta bort Kivra å allt social media
Förnya sitt pass innan för finns risk att du blir delgiven genom polisen

Det är inte mycket bättre i Danmark heller.
Med tanke vårt nära samarbete med Danmark och Norge kan jag tänka mig att man delar information bland myndigheter kring folk som bryter mot svensk lag, men jag har inga bevis för detta.

Tycker dock det är märkligt beteende att fly sina konsekvenser av sina handlingar och inte gör rätt för sig.

Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa, som jag skrev så ska jag försöka göra rätt för mig när mitt liv blir lite mer stabilt. Lönerna är bättre i danmark, så att om det skulle vara sämre där för min del de tvivlar jag på. Jag vill bara må bra och inte känna stress över min ekonomi och det kommer jag kunna göra där.

Någon har skrivit här att man skriver sig på en adress där man saknar ”fysisk” brevlåda!
Passa på att operera ansiktet så att ingen känner igen dig.

Man kan gräva ner sig i en grotta 4 mil nordöst om typ Sollefteå också. Det kommer också funka om man vill krångla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp