Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flytta till dk med skulder

Jag har lyckats samla på mig 1 miljon i skulder till banker pga massa olika grejer. Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.

Har fått ett hyfsat bra jobb i Danmark och kommer med stor sannolikhet flytta dit. Som jag förstått det så kan inte kronofogden dra in mina pengar där. Tanken är att göra rätt för mig och betala av mina skulder i Sverige om några år när jag har de lite mer stabilit i dk.

Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på om någon vill dela med sig av det.

Är det möjligt köpa sig en bostad i dk utan att kronofogden blandar in sig?

Jag är folkbokförd hos min pappa i Sverige, måste jag registrera nånstans vart jag flyttar i dk?

Begår jag ett brott? Om jag förstått de rätt så är det inte brottsligt med skulder till banker. Har ej skatteskulder.

Tar gärna emot lite tips o trix med tack.
Risken är att din pappa får besök av kfm om du är skriven där.

Intressant diskussion!
Jag anser dock att hade inte alla dessa 100+ företag funnits som lånar ut pengar utan BARA de 4 stora "tråkiga" bankerna, så hade nog många här inne haft en bättre ekonomi än vad gemene man har här inne, hade jag fått nej istället för ja på alla aktörer jag har haft och har genom åren hade jag haft råd med en kontantinsats till ett hus nu, med tanke på hur mycket pengar man betalar i ränta per år. det är hemskt när man tänker på det. DOCK alla som har jobb, GRATTIS ni är betrodda och har oftast låg risk och god kreditvärdighet, men hamnar man snett och blir arbetslös så är man inte värd vatten i bankens ögon, man är en skurk och kan absolut inte samla alla de där lånen man var tvungen att ta för att klara sig.

Intressant diskussion!
Jag anser dock att hade inte alla dessa 100+ företag funnits som lånar ut pengar utan BARA de 4 stora "tråkiga" bankerna, så hade nog många här inne haft en bättre ekonomi än vad gemene man har här inne, hade jag fått nej istället för ja på alla aktörer jag har haft och har genom åren hade jag haft råd med en kontantinsats till ett hus nu, med tanke på hur mycket pengar man betalar i ränta per år. det är hemskt när man tänker på det. DOCK alla som har jobb, GRATTIS ni är betrodda och har oftast låg risk och god kreditvärdighet, men hamnar man snett och blir arbetslös så är man inte värd vatten i bankens ögon, man är en skurk och kan absolut inte samla alla de där lånen man var tvungen att ta för att klara sig.
Va?
Tror du har missat bankernas affärsidé och riskanalyser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp