Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytt till dyrare lägenhet & kronofogden..

Fastighetsägaren får självklart neka dig om Du inte lever upp till deras krav, vilket ofta omfattar att hyresgästen inte får ha skulder hos KF, betalningsanmärkningar eller skuldsanering.
Vanligtvis tas ingen ny kreditupplysning om hyresgästen väljer att flytta till en billigare lägenhet inom fastighetsägarens bestånd, men vid dyrare boende, så tas oftast en ny kreditupplysning.

Jo det är klart dem har rätt att neka mig , men jag tänker att jag redan är hyresgäst har bott hos dem länge och skött mina betalningar och min inkomst täcker deras regler. Men det är väl bara att hoppas. Så synd att det syns på lönespec för dom kanske bara ber om en sådan (istället för att ta en UC)

Ni är ÅTTA pers (??) boendes i en 4:a? Detta jag nu citerar är de krav som de flesta fastighetsägare ställer:

”Antalet personer som ska bo i lägenheten ska vara väl anpassat efter lägenhetens storlek. En 1:a är anpassad för max 2 personer, en 2:a för max 3 personer, en 3:a för max 4 personer och en 4:a för max 5 personer o.s.v.”

I våran fastighetsbolag har inga sånna krav här... hyresvärden vet att vi har 6 barn, sover 2 barn i varje sovrum, vi sover i bäddsoffa , känns inte trångt utan lägenheten är bra planerad.. men skulle såklart inte vara fel med en större men finns inte här i kommunen..

Jo det är klart dem har rätt att neka mig , men jag tänker att jag redan är hyresgäst har bott hos dem länge och skött mina betalningar och min inkomst täcker deras regler. Men det är väl bara att hoppas. Så synd att det syns på lönespec för dom kanske bara ber om en sådan (istället för att ta en UC)

Ja spelar ingen roll längre, skrev och frågade KFM vad dom har för regler för hyran och dom sa att dom räknade ett schablon belopp för ett barn och en vuxen på 8.300! Inte för jag fattar hur det ens går ihop. Jag har en hyra på 8.600 nu och det får jag ju behålla. Hur kan man ens hitta en 3a stockholm för 8.300??

Ja spelar ingen roll längre, skrev och frågade KFM vad dom har för regler för hyran och dom sa att dom räknade ett schablon belopp för ett barn och en vuxen på 8.300! Inte för jag fattar hur det ens går ihop. Jag har en hyra på 8.600 nu och det får jag ju behålla. Hur kan man ens hitta en 3a stockholm för 8.300??
Skrev du specifikt att det är i Stockholm?

Skrev du specifikt att det är i Stockholm?
Jo, men jag undrar nu i efterhand om han missuppfattade mig, han skrev schablonbelopp. Skrev en ny fråga där jag var mer specifik och utförlig (har lite svårt att ringa från jobbet annars hade jag gjort det)

Vi bor i en 4a, är 8 st i familjen.. har en hyra på 11000kr, vet du vad vårat belopp skulle vara på? finns inga större lägenheter här men skulle man få ha en lägenhet till? Grannens är ledig och vi behöver plats...

2 vuxna och 6 barn? Beror lite på var i landet.

Jo, men jag undrar nu i efterhand om han missuppfattade mig, han skrev schablonbelopp. Skrev en ny fråga där jag var mer specifik och utförlig (har lite svårt att ringa från jobbet annars hade jag gjort det)

Schablonbeloppet kan ju vara ganska ointressant. Berätta vilken hyra ni har i stället

Schablonbeloppet kan ju vara ganska ointressant. Berätta vilken hyra ni har i stället
Jo men min fråga var i faktiskt om det fanns någon gräns där hyran ansågs oskälig. Var han som tolkade det som att jag ville ha ett schablonbelopp.
Fick dock ett nytt svar som i princip bara bad mig ringa så får avvakta lite. Misstänker ju avslag från hyresvärden endå :-(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp