Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytt till dyrare lägenhet & kronofogden..

Jo men min fråga var i faktiskt om det fanns någon gräns där hyran ansågs oskälig. Var han som tolkade det som att jag ville ha ett schablonbelopp.
Fick dock ett nytt svar som i princip bara bad mig ringa så får avvakta lite. Misstänker ju avslag från hyresvärden endå :-(

Det finns ingen exakt gräns, det finns en riktlinje från försäkringskassan att luta sig mot, men är det marginellt så brukar jag inte bråka

Det finns ingen exakt gräns, det finns en riktlinje från försäkringskassan att luta sig mot, men är det marginellt så brukar jag inte bråka

Ja om jag får positivt svar från värden så ringer jag KFM så får jag väl hoppas att dom godkänner min (höga) hyra, vad ska man göra liksom, vi kan inte bo så trångt som vi gör och det är ju inte enkelt med bostäder i Stockholm direkt

Ja om jag får positivt svar från värden så ringer jag KFM så får jag väl hoppas att dom godkänner min (höga) hyra, vad ska man göra liksom, vi kan inte bo så trångt som vi gör och det är ju inte enkelt med bostäder i Stockholm direkt

Hittade den här från FK gällande 2020 som skälig boendekostnad. Så då borde jag få behålla 11.400 för hyran.
Storstockholm
1–2 vuxna 9 250
1–2 vuxna och 1 barn 11 400
1–2 vuxna och 2 barn 14 250
1–2 vuxna och 3 barn 17 525
1–2 vuxna och fler än 3 barn 17525 + 2850 per barn utöv

Hittade den här från FK gällande 2020 som skälig boendekostnad. Så då borde jag få behålla 11.400 för hyran.
Storstockholm
1–2 vuxna 9 250
1–2 vuxna och 1 barn 11 400
1–2 vuxna och 2 barn 14 250
1–2 vuxna och 3 barn 17 525
1–2 vuxna och fler än 3 barn 17525 + 2850 per barn utöv

Har du lägre hyra är tanken att du ska behålla det.

Har du lägre hyra är tanken att du ska behålla det.

Läste i kronofogdens bestämmelser precis

"För ett hushåll om högst tre personer kan en bostad om högst tre rum och kök storleksmässigt vara skälig"

Vilket för mig innebär att det borde vara skäligt för mig och min tonårsdotter (och en son som fortfarande kommer och bor då och då hos mig fram till sommaren) borde få flytta från min 2a till en 3a.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp