Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns ingen väg ut för mig

Hade förstått det som att problemet var gemensamma lån som skulle stryka med om du släppte dina till kfm, ber om ursäkt för missuppfattningar

Om du släpper dina krediter till kfm så lär du ha mer kvar att leva på än nu kanske? Då kan du stötta fruns betalningar lite?

Jag var som jag skrev tidigare i samma sits som du i april. Jag valde att berätta. Det var oerhört jobbigt eftersom det inte var första gången för mig heller. Jag hade ställt till det flera gånger tidigare och han hade "räddat" situationen. Den här gången fanns det ingen annan utväg än Kronofogden för oss båda på obestämd framtid, helt och hållet på grund av mitt spelande, vilket skapade enorma skuldkänslor hos mig. Men jag kom fram till att alternativet var ändå värre. Det mest själviska alternativet och jag ville inte vara självisk längre. Jag ville inte lämna honom ensam med alla skulder och konsekvenser av mitt spelande. Även om han lämnade mig, så kände jag att jag var skyldig honom att vända på mitt liv och försöka göra rätt för mig. Jag var inte helt säker på att han skulle lämna mig heller. Han hade ju stannat kvar förut, fast inte riskerat Kronofogden. Jag visste att det var hans största fasa och han hade sagt att det skulle bli för mycket, att han skulle lämna mig om vi hamnade där på grund av mitt fördömda spelande. Men han stannade kvar. Han gav mig en sista chans mot alla odds och jag tog den chansen. Drygt sju månader senare är skulderna kvar och löneutmätningen igång för oss båda. Men det känns ändå tusen gånger bättre än i april. Berätta för din fru! Kanske kommer hon att ge dig en sista chans. Är det inte värt ett försök i alla fall? Ge inte upp allt och lämna henne genom att ta ditt liv för att slippa att eventuellt bli lämnad själv. Hon kanske stannar kvar. Det kanske är ångest, skam och självförakt som gör dig så övertygad om att hon kommer att lämna. De känslorna höll jag också på att drunkna i. Men tänk om hon överraskar dig? Den bästa lösningen är alltid att sluta spela, berätta att man ställt till det värre än någonsin och söka all hjälp man kan för att verkligen vända sitt liv. Det tror jag att du klarar om du ger det en chans!

Senast ändrad:
Känner igen mycket av detta. Har själv släppt allt nu, inställt alla betalningar i typ 2 månader (parentes mitt UCbetyg hade typ halverats risk... dom är då inte med i matchen)...

Har mycket privata skulder och uppmanat alla att skicka in krav då jag inte längre orkar med att betala mer än jag tjänar i ränta varje månad...

Hur påverkas ev. Skuldsanering om privata skulder till närstående (och fd närstående) är större än övriga ?

Typ 700000 i blanco lån och typ 1,5M i privatlån...

Känner igen mycket av detta. Har själv släppt allt nu, inställt alla betalningar i typ 2 månader (parentes mitt UCbetyg hade typ halverats risk... dom är då inte med i matchen)...

Har mycket privata skulder och uppmanat alla att skicka in krav då jag inte längre orkar med att betala mer än jag tjänar i ränta varje månad...

Hur påverkas ev. Skuldsanering om privata skulder till närstående (och fd närstående) är större än övriga ?

Typ 700000 i blanco lån och typ 1,5M i privatlån...
(Vadå game?
Har annat nick , försökte skapa nytt men gick inte )

Hur mycket av dessa 1.5 millen utgörs av privata skulder?

Är det till nära släkt/sambo/fru eller är det som jag till lånehajar?

Är det till nära släkt/sambo/fru eller är det som jag till lånehajar?

Det förstnämnda, annat har jag blivit av med tack vare deras hjälp flera gånger.

Men nu är det slut med det. Så kommer skickas in stora privata skulder som kommer bli större än blancolån, kreditkort mm, ifall alla skickar in, antar att det ser misstänkt ut? Svårare att framöver få igenom skuldsanering?

Även fast det nog är i underdrift snarare än överdrift det som antagligen skickas in fått massor med hjälp i många år (kan ju även resonera att det inte var hjälp, då det hjälpte till att fortsätta som innan) är hursomhelst tacksam mot flera personer och vill att de ska få del av löneutmätning som det lär bli och få tillbaka delar av det som lånats ut.

Att jag genomgått behandling och slutat spela borde väl åtminstone ses som possitivt?

Hej alla. Nästa vecka kommer jag ta ett rejält beslut om antingen avsluta mitt liv eller berätta för min sambo om allt. Dem senaste dagarna har varit hemska. Min sambo känner på sig att dert är något med mig men hon försöker inte få ut det ftån mig.. jag tror hon är rädd för att det handlar igen om ekonomin så går hon själv runt och mår dåligt. Hon kommer inte orka höra mer om ekonomin. Det finns inget som kan hjälpa.
Jag ber er alla som spelar.
Spela aldrig.
Inte för en krona. För att det är inte värt att hamna i detta.
Jag kan knappt fatta hur långt jag gått med detta.
Hatar mig själv men önskar verkligen en till chans för den hade jag tagit vara på.
Jag VET att om 1-2 månader är alla mina relationer med mina närmsta förstörda. Dem få jag har kvar.
Förutom det så skulder som jag kommer leva med i minst 10 år. Jobbet vet jag inte om jag kommer orka med.
Jag har dött inombords helt. Jag läser allas historier om hur dem lyckats ta sig ur skiten efter tuff period men hos mig ser jag det inte helt enkelt bara.

Hur har det gått för dej Zedred?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp