Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns ingen väg ut för mig

Kingen.
Jag var så nere i skiten så det saknar ord.
Spelade dagligen i 20 år. Ville ta självmord. Belånade min sambo (hon är hos fogden nu, fick bli så) blev ovän med familjemedlemmar, var jagad av maffian, höll på mista jobbet, ville begå grovt brott, hamnade i behandlingsprogram hos min kommun. Skulder på flera miljoner, lägg där till en förkärlek till alkohol och ladd...

Nu sitter jag här 6 månader senare, snart 7. Jag är låååååångt ifrån skuldfri eller problemfri. Tro inte det. Men alltså mitt liv är på väg att lösa sig. Ett steg i taget. När det var som värst ville jag hoppa ifrån Öresundsbron. På den nivån var det.
Nu väntar en knotte i februari, en tös. Jag bytte jobb, har varit spelfri 7 månader, min UC ser bättre ut.

ALLT LÖSER SIG.

Du är min inspiration!!!

Hmm...lite spooky, för han har inte varit aktiv här ute sedan den 2:a januari... :(

Fyfasen vad obehagligt. Jag har loggat ut någon vecka när jag känt att det varit tungt och gått sämre, hoppas det är så. Eller att han är helt fokuserad på att lösa saker så gott det går. Det känns som att vi är en stor bunt töntar som behöver varandra och stöttar varandra och jag skulle bli skitledsen om en enda av er förlorade kampen mot lånen och skammen. Alla här vill att alla ska lyckas.
Vi som varit i den här sitsen har fått inse att vi är mycket sämre än vad vi hoppats på och fått leva vidare med den vetskapen... för att sedan finna styrka och mod att bygga upp en kärlek till oss själva igen, bit för bit. Alla förtjänar att få uppleva hur det ljusnar igen.
Det kommer suga ett långt tag när man bygger upp allt och står på minus men jag tror det kommer vara värt det. Tänder ett ljus idag för alla som deppar eller har deppat ihjäl sig över ekonomin för det måste finnas ett gäng. Jag känner att jag måste kämpa och få ordning för andras skull med som inte orkade.
Nu kanske det gått bra för TS, jag blev bara illa berörd av den där bottenlösa sorgen som går att utläsa.

Fyfasen vad obehagligt. Jag har loggat ut någon vecka när jag känt att det varit tungt och gått sämre, hoppas det är så. Eller att han är helt fokuserad på att lösa saker så gott det går. Det känns som att vi är en stor bunt töntar som behöver varandra och stöttar varandra och jag skulle bli skitledsen om en enda av er förlorade kampen mot lånen och skammen. Alla här vill att alla ska lyckas.
Vi som varit i den här sitsen har fått inse att vi är mycket sämre än vad vi hoppats på och fått leva vidare med den vetskapen... för att sedan finna styrka och mod att bygga upp en kärlek till oss själva igen, bit för bit. Alla förtjänar att få uppleva hur det ljusnar igen.
Det kommer suga ett långt tag när man bygger upp allt och står på minus men jag tror det kommer vara värt det. Tänder ett ljus idag för alla som deppar eller har deppat ihjäl sig över ekonomin för det måste finnas ett gäng. Jag känner att jag måste kämpa och få ordning för andras skull med som inte orkade.
Nu kanske det gått bra för TS, jag blev bara illa berörd av den där bottenlösa sorgen som går att utläsa.

Du uttrycker det sååå klockrent. Ja kunde sannerligen inte ha sagt de bättre självt...
Vi får hoppas att de ”bara” är så som Du skriver att han helt enkelt är upptagen med att ordna upp sitt liv...

ZEDRED, VI TÄNKER PÅ DIG ❤️

Hoppas att personen kan låta oss veta hur han mår och att allt är okej.
Gillar inte alls dessa trådar som någon öppnar med "allt rasar" och sen inte dyker upp mer :( Obehagligt.

Gillar inte alls dessa trådar som någon öppnar med "allt rasar" och sen inte dyker upp mer :( Obehagligt.

Oerhört obehagligt ! :(
Tänker ofta på HELMER oxå. Han var oerhört aktiv under våren & fram till den 18:e juli för att därefter helt försvinna från forumet. :(
Att bara HELT abrupt försvinna ger mig alltid ledsna/oroliga vibbar...

"Förhoppningsvis" så kanske personerna har berättat för sin partner och därmed valt att satsa på att rädda förhållandet / gått i sär och därmed inte har tid till att skriva på forumet. Vi får hoppas att det är så det ligger till.

Ja verkligen blir lite obehagligt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp