Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finns det någon chans, styra upp ekonomin?

Jo hade gärna sålt bilen men kommer inte ha pengar till att skaffa mig en annan.
Men om du säljer bilen så får du ju pengar för den..? Nu vet jag inte vad din bil är värd, men om du får 100.000kr för den, köp en för typ 30.000kr och lös lån för pengarna som blir över.

Om vi leker med tanken att du får 70.000kr efter bilaffärerna. Tomly, Binly, Lumify, Ekonomi, Daypay, Creddit, (nästan) Vivus och Fairlo kan du lösa. Då har du ju knappt 8.000kr i månaden att slänga på andra lån! Snöbollsmetoden är nog väldigt bra i ditt fall. Klarna löser du på 4 månader, efter det har du 13.000kr att lägga på lånen!

Men om du säljer bilen så får du ju pengar för den..? Nu vet jag inte vad din bil är värd, men om du får 100.000kr för den, köp en för typ 30.000kr och lös lån för pengarna som blir över.

Om vi leker med tanken att du får 70.000kr efter bilaffärerna. Tomly, Binly, Lumify, Ekonomi, Daypay, Creddit, (nästan) Vivus och Fairlo kan du lösa. Då har du ju knappt 8.000kr i månaden att slänga på andra lån! Snöbollsmetoden är nog väldigt bra i ditt fall. Klarna löser du på 4 månader, efter det har du 13.000kr att lägga på lånen!
Är inte så enkelt för det är ett billån på 146000 så får inga pengar om jag säljer bilen. Eller ja om jag säljer den för över det men finns troligtvis ingen som kommer köpa den för mer än det.

Är inte så enkelt för det är ett billån på 146000 så får inga pengar om jag säljer bilen. Eller ja om jag säljer den för över det men finns troligtvis ingen som kommer köpa den för mer än det.
Okej. Då föreslår jag att du kontaktar alla kreditgivare och se om du kan få betalningsfria månader. Och de pengar du inte måste lägga på räkning X lägger du på räkning Y.

Tror ett vettigt samlingslån är totalt omöjligt. Sen vad gör du åt ditt spelberoende?

Ja så jag kan ta mig till arbetet och lämna barnen.
Lämna barnen är oftast inte en giltlig anledning.

Likaså resor till/från jobb måste vara godkända enligt riktlinjer från Skatteverket typ.
Så får du inte göra avdrag för resor till/från arbete i deklarationen finns det en risk att du inte får behålla bilen vid eventuell utmätning osv.

Du frigör väldigt mycket pengar varje månad om du säljer den och köper en billig bil för 20 tusen. Resten som nämnt i tråden betalar du av alla smålån och med det frigör du pengar varje månad. En betydlig summa också som kan gå till att köra snöbolls metoden som också nämnts. Du borde kolla det alternativet utan att egentligen argumentera emot det. Du är i en situation där du behöver tyvärr blir dragen i örat.. Din bil kostar dig skulle jag tro minst 6000 i månaden..

Du frigör väldigt mycket pengar varje månad om du säljer den och köper en billig bil för 20 tusen. Resten som nämnt i tråden betalar du av alla smålån och med det frigör du pengar varje månad. En betydlig summa också som kan gå till att köra snöbolls metoden som också nämnts. Du borde kolla det alternativet utan att egentligen argumentera emot det. Du är i en situation där du behöver tyvärr blir dragen i örat.. Din bil kostar dig skulle jag tro minst 6000 i månaden..

Argumentar inte emot det men får som sagt inga pengar över eftersom någon måste ta över lånet ? Eller betala hela summan själv. så vart ska jag få dessa 20.000 ifrån ? Bilen kostar mig ca 3600 utan dieseln och tanka måste jag göra vilket fall . Och eftersom jag är i behov av bil så kommer jag inte kunna spara ihop till 20.000 heller ?
har du/ni något vettigt förslag på det så tar jag gärna emot lösning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp