Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns det någon chans, styra upp ekonomin?

Argumentar inte emot det men får som sagt inga pengar över eftersom någon måste ta över lånet ? Eller betala hela summan själv. så vart ska jag få dessa 20.000 ifrån ? Bilen kostar mig ca 3600 utan dieseln och tanka måste jag göra vilket fall . Och eftersom jag är i behov av bil så kommer jag inte kunna spara ihop till 20.000 heller ?
har du/ni något vettigt förslag på det så tar jag gärna emot lösning.
Ska även tillägga att den är med restskuld på 101 om 3 år . Så ska ”bara” betala 45k av dessa 146.000 på 3 år.

Du får kanske försöka vara aktiv? Kolla med olika företag om dom kan köpa loss den och få en annan billig bil istället.
Du säger att du inte får 20 000 kr nånstans, men var får du pengar ifrån om du behöver laga den, samt service som kostar mycket.

Jag förstår inte. Om du säljer bilen måste någon annan ta över lånet?
Ja bilen är som säkerhet för lånet och bunden till lånet. Så om jag säljer den för mindre än 146.000 så måste någon ta över lånet då bilen är låst till lånet.

Du får kanske försöka vara aktiv? Kolla med olika företag om dom kan köpa loss den och få en annan billig bil istället.
Du säger att du inte får 20 000 kr nånstans, men var får du pengar ifrån om du behöver laga den, samt service som kostar mycket.
Nästa service som är om 1 år ingår och om bilen skulle gå sönder så är det bara själv risk som behöver betalas och det är ca 3000.

Ja bilen är som säkerhet för lånet och bunden till lånet. Så om jag säljer den för mindre än 146.000 så måste någon ta över lånet då bilen är låst till lånet.
Då förstår jag varför du inte kan sälja den. Men som jag föreslog ovan, gör en plan där du kontaktar alla kreditgivare och ber om en betalningsfri månad. Den summan som du "får över" lägger du på annat lån. Det kommer ta tid, men snöbollsmetoden är sjukt effektiv när den väl kommer i rullning och växer sig stor nog!

Har du möjlighet att jobba mera, förresten? Eller byta jobb till ett bättre betalt?

Bortsett dessa 3:

Anton 9000
Daypay 2400
Pappa 71000

Så betalar du 40.038 kr i månaden med inkomst på: 24000

Du går back över 16000kr i månaden och mat är inte inräknat.

Den enda lösningen är att släppa alla lån till KFM och söka skuldsanering. Blir det löneutmätning ett tag först så kommer du ha mycket bättre ekonomi.

Men kvalificerad insolvent är du garanterat i nuvarande situation.

Bortsett dessa 3:

Anton 9000
Daypay 2400
Pappa 71000

Så betalar du 40.038 kr i månaden med inkomst på: 24000

Du går back över 16000kr i månaden och mat är inte inräknat.

Den enda lösningen är att släppa alla lån till KFM och söka skuldsanering. Blir det löneutmätning ett tag först så kommer du ha mycket bättre ekonomi.

Men kvalificerad insolvent är du garanterat i nuvarande situation.
Blir ca 13500 back ja, har betalat in på skit lånen och sedan plockat ut igen för o få det att ”gå” runt …. Och skjutit upp betalningar.
Fick ut ca 36 fram till november men sen blev jag av med en tjänst så det försvann många tusenlappar..

Blir ca 13500 back ja, har betalat in på skit lånen och sedan plockat ut igen för o få det att ”gå” runt …. Och skjutit upp betalningar.
Fick ut ca 36 fram till november men sen blev jag av med en tjänst så det försvann många tusenlappar..
Det är så jag har levt flera år och provat i princip allt som går att prova. Kalkylen med detta är att man går back mer och mer över tid och det blir svårare och svårare att puzzla sig runt med åren.

Det bästa är bara att inse att det inte håller och släppa rubbet. Boka tid med skuldrådgivare och skicka in ansökan om skuldsanering.
Vill man ha svar på sin skuldsaneringsansökan och en chans till skuldsanering före utmätning drar igång så skickar du ex ansökan i Maj och betalar allt i Maj, Sen släpper du allt i slutet på Juni.
Då hinner du med stor sannolikhet få svar på första skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked och har en chans att undvika utmätning.

Annars är det bara gå på lönetutmätning ett tag och sen skicka in en andra ansökan

Det är så jag har levt flera år och provat i princip allt som går att prova. Kalkylen med detta är att man går back mer och mer över tid och det blir svårare och svårare att puzzla sig runt med åren.

Det bästa är bara att inse att det inte håller och släppa rubbet. Boka tid med skuldrådgivare och skicka in ansökan om skuldsanering.
Vill man ha svar på sin skuldsaneringsansökan och en chans till skuldsanering före utmätning drar igång så skickar du ex ansökan i Maj och betalar allt i Maj, Sen släpper du allt i slutet på Juni.
Då hinner du med stor sannolikhet få svar på första skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked och har en chans att undvika utmätning.

Annars är det bara gå på lönetutmätning ett tag och sen skicka in en andra ansökan
Så man vill helst få skuldsanering ? Och inte försöka få till avbetalningar på inkasso ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp